У англомовній версії найпопулярнішої онлайн-енциклопедії Вікіпедії зменшилося число нових записів. Одночасно зросло число правок, що вносяться до вже існуючих статей.
Тенденція була виявлена фахівцями, що аналізують тренди розвитку Web 2.0. Дослідження описане в блозі одного з експертів, Еда Чі (Ed Chi). Коротко про роботу пише New Scientist.
Вікіпедія складається з статей, створених її користувачами. Енциклопедія з"явилася в 2001 році, і дуже швидко число статей досягло трьох мільйонів. Проте аналіз динаміки записів у Вікипедії показав, що останнім часом швидкість розширення контента енциклопедії зменшується. В 2006 році у Вікіпедії щомісячно з"являлося 60 тисяч нових статей. Цей показник якийсь час залишався стабільним, а потім почав знижуватися. Аналогічна тенденція була виявлена для числа правок, що щомісячно вносяться до статей, - зупинка відбулася на цифрі 5,5 мільйонів, і для числа активних редакторів Вікіпедії (зупинка на 750000).
Інший тренд, виявлений Чі й колегами, відображає "видовий" склад редакторів. За останні роки кількість користувачів, що вносять зміни до контенту "випадково", різко скоротилася. При цьому з п"яти до п"ятнадцяти відсотків виросло число людей, які редагують Вікі відносно регулярно - від двох до дев"яти разів на місяць. Ще одна цікава тенденція стосується правок, що вносяться до записів "випадкових" редакторів. Якщо в 2003 році знищувалося або переписувалося близько 10 відсотків зроблених ними записів, то зараз ця цифра виросла до 25 відсотків.
На думку фахівців, ці зміни можуть бути передвісниками занепаду Вікіпедії. З часом число нових редакторів може скоротитися до статистично незначної величини. Якість статей при цьому впаде, оскільки обмежене число редакторів не можуть підтримувати статті в найрізноманітніших інформаційних сферах на належному рівні.
Песимізм Чі розділяють не всі експерти. Деякі фахівці вважають, що описані тенденції можуть мати інше пояснення. Так, збільшене число правок, що вносяться до статей, може пояснюватися активним внесенням в записи рекламних статей або посилань. Редактори просто вичищають контент від неякісної інформації.
Коментарі