Наближається День святого Валентина, в який закохані пари часто влаштовують собі святкову програму і спільні фотосесії. Щоби зробити світлини особливими - бажано знати, які фотоісторії зараз в тренді. Також важливо правильно обрати локацію, аби знімки вийшли ефектними й дуже романтичними.
Про всі актуальні тренди Gazeta.ua запитали співзасновницю, власницю фотостудії Doctorov Photography - Валерію Собакар-Худояр. Поговорили про популярні тематичні фотосесії протягом року, оригінальні ідеї й місця для зйомки у Києві. Також про використання "кольору року" Very Peri, який 2022-го обрав Інститут Pantone.
Які тематичні фотосети зараз популярні? Які цікаві ідеї для фото різної тематики ви створювали?
- Популярність тематичних фотосетів зазвичай залежить від сезону. У період, близький до Дня закоханих - роблять фотосесії у стилю "будуар", які підкреслюють жіночу красу і сексуальність.
Якщо зазирнути в історію, термін boudoir, який виник ще у XVIII столітті означає кімнату, яка належить виключно жінці, аналог кабінету для чоловіка. У такій кімнатці жінка могла готуватися до сну, розчісувати волосся, бризкатися парфумом і проводити час виключно для себе. Тому і формат освітлення фотосесій у стилі будуар часто темний, контрастний, який приховує у собі загадку.
У період 8 березня користуються популярністю зйомки з квітами, які вітають весну і підкреслюють жіночу красу. Коли теплішає, багато фотосесій переміщуються на природу, або як це називається фотографічним терміном – пленер (від французького plein-air, що значить "на відкритому повітрі" - Gazeta.ua).
Осінь – це завжди період атмосферних зйомок із золотавим листям. Окремий період – це Геловін, коли настає пора вирізаних казкових гарбузів, Попелюшок, чарівниць і заклинательок, і взагалі всілякої магії. Мої клієнти, які замовляють фотосети, часто кажуть, що Геловін для них – це улюблене свято, оскільки тільки у цей сезон можна перевтілитися взагалі у будь-який образ! На що я їм завжди відповідаю: "У мене Геловін цілий рік, оскільки фотографія і творчі фотосети дають змогу перевтілюватися у будь-який образ коли захочеться, під настрій!"
Ну і окремий період – це зима і новорічні фотосесії, якими ще недавно рясніла стрічка у соцмережах. Тоді всі в очікуванні свята і настає пора прикрашених ялинок, снігуроньок і сімейних фотосесій. Більшість обирають для цього інтер'єрі студії або свої власні, домашні інтер'єри.
Сюжети таких зйомок бувають дуже різні – від family-луків зі светрами з оленями до витончених і стильних fashion-образів з келихами шампанського - і до пікантних коротеньких спідничок з американізованих образів Miss Santa.
Зимові фотосесії - це також фентезійні образи снігових королев – обирайте будь що, на що здатна ваша фантазія. Адже це і є той період, коли трапляються всілякі дива, так чому ж не пофотографуватися у такому стилі?
Де краще робити весільні фото?
- Близько останніх десяти років тренди на весільні фото, так само як і на love story (романтичні фотосесії для пар - Gazeta.ua) змінилися не критично. Задача весільної фотосесії – показати молодят, їхні справжні емоції і щастя, закарбувати у сімейному альбомі саме те, що відбувалося, і як саме.
Завжди популярними локаціями для зйомки були інтер'єрні фотостудії і ресторани, де відбувається дійство. Якщо раніше усе тяжіло до більшого пафосу – наймалися дорогі лімузини і оплачувалися дорогі студії, то останнім часом з'являється дедалі більше замовників, які хочуть фотозйомки на звичайному білому або сірому студійному фоні. Такі знімки роблять без усілякого пафосу і декору, ближче до класичних портретів.
Популярні також зйомки пари на природі в українських вишиванках – український стиль впевнено укорінився у сучасній моді.
Які тренди для фото і відео будуть у 2022 році? Хто їх "задає"? Як і де краще їх відстежувати?
Пам'ятаєте ситуацію з фільму "Диявол носить Прада" (комедійна драма 2006 року режисера Девіда Френкеля - Gazeta.ua)? Коли молоденька стажерка брала участь у виборі поясу для сукні - і обрали зрештою небесно-блакитний колір? Дівчина посміялася, а сувора дама відповіла їй, що тренди народжуються на всесвітніх подіумах, а звідти скочуються до звичайних магазинів і китайських ринків. Тож светр, який носить стажерка – такого самого небесно-голубого відтінку. Такий колір був обраний у тому сезоні на найвідоміших подіумах світу, доки героїня не купила светр, нічого про це не знаючи.
Так і народжуються тренди – будинки мод, які існують уже багато десятиліть, задають їх на Європу й Америку. До таких будинків можна віднести Dior, Chanel, Givenchy, Dolce & Gabbana, Alexander McQueen та інші. Тренди не є "всесвітніми". На азіатських, наприклад, ринках, свої закони. В Україні працюють тренди, які підпадають під європейський ринок.
Насамперед, у тренди перетворюються рекламні кампейни (кампейн - вид зйомки, частина рекламної кампанії бренду - Gazeta.ua) вище зазначених брендів, які мають мільйонні аудиторії підписників у соцмережах. Їх "модні настрої" у довільній, але впізнаваній формі інтерпретуються у наших реаліях.
Тож, для відстеження трендів краще за все подивитися нові рекламні фото- і відео-кампейни відомих брендів - цього буде достатньо для розуміння того, що в моді.
Наприклад, рекламні фото бренду Dior 2022 року зняті у двох стилях – ретро у тонуванні "сепія" під старовину і надсучасний футуризм.
Кампейни Givenchy теж частково тяжіють до ретро і чорно-білого формату. Бренд Alexander McQueen теж багато відзняв у чорно-білому. Dolce & Gabbana не зрадили леопардовим принтам, яскравим кольорам, проте на показах віддали перевагу футуристичному дизайну подіуму.
Взагалі, тяга до чорно-білого, ретро, а також до формату, який підкреслює жанрові емоції та глибокі внутрішні переживання відзнятих на фото персонажів – це тренд не лише 2022 року. Він почав з'являтися з періодом пандемії Covid19. Люди стали більш ізольованими і почали більше зосереджуватися на собі, на своїх переживаннях та емоціях.
А що як не чорно-білий формат краще підкреслить емоції та переживання, оскільки в ньому відсутній колір - і глядач може повністю зосередитися на емоціях моделі? Часто такий формат може залишати ізольовані кольори, як наприклад, стилістика за культовим фільмом "Sin City", або робота з точковим освітленням вузькими плямами, як це класично робить паризька студія "Аркур" (Harcourt) ще з 1933 року.
У моді персональних сторінок соцмереж зараз емоційні фото, фото, які підкреслюють настрій, показують особистість. Те саме стосується і відео. Якщо ж ідеться про бізнес-сторінки у соцмережах – у них завжди акцент на товарі, що продається. Оформлення товару зазвичай відповідає трендам: підкреслює його сучасність або надсучасність, або особливості вжитку товару - у яких місцях чи ситуаціях він може використовуватися.
Інститут Pantone обрав колір року – чи впливає це на топовий фото та відео контент? Яким чином? Чи ваша фотостудія орієнтується на "колір року"?
Новий колір Pantone називається Very Peri і є комбінацією синього з легким фіолетовим підтоном. За версією Інституту присутність цього кольору заохочує особисту винахідливість і творчість, а також відображає глобальні інновації та трансформацію, що відбуваються.
Це символ глобального духу часу і переходу, який ми переживаємо. Коли ми виходимо з інтенсивного періоду ізоляції, наші уявлення та стандарти змінюються, а наше фізичне та цифрове життя зливаються по-новому. Цифровий дизайн допомагає нам розширити межі реальності, відкриваючи двері в динамічний віртуальний світ, де ми можемо досліджувати та створювати нові кольорові можливості.
Колір дійсно дуже приємний і актуальний. Буде не раз використаний у fashion-зйомках та зйомках реклами 2022 року. Однак для професійної фотографії цей колір не є новим. Під час обробки світлин є таке поняття "розводка зображення на тепле і холодне", коли зони фото, які більш освітлені, робляться теплішими по кольору, а зони з тіні – навпаки, робляться холоднішими.
Саме такий тон, як обрав інститут Pantone, часто використовується для тонування зображення в затінених частинах фото, це надає йому більшого візуального контрасту. Крім того, цей новий трендовий тон є досить вигідним для образів на тлі зелені (оскільки є протилежним тоном зеленого, що називається симультанний контраст - Gazeta.ua), а також для тонування світлин з нічними сценами чи фентезійними сюжетами.
Які київські локації найкраще підходять для оригінальних фото для соцмереж? Чи впливають тренди на вибір локації? Колись було популярно робити фото на тлі закинутих будинків – які рекомендації до вибору локації є зараз?
Для оригінальних знімків у соцмережах підійдуть будь-які локації, які не є стандартними чи розпіареними. Взагалі, є досить типовий набір київських локацій, які служать безпрограшними варіантами для фотосесії і публікації в соцмережах. Перш за все, це інтер'єрні київські фотостудії – у них тло для знімків уже підготовлене заздалегідь, залишається тільки поставити модель і зробити кадр.
Стосовно вдалих локацій в столиці - завжди популярний Ботсад імені Гришка з його сезонними цвітіннями: бузок, троянди, лаванда.
У топі також Поділ і колесо огляду, яке є його своєрідною візитівкою; Воздвиженка з її атмосферними вуличками; Пасаж з фешенебельними бутиками; сучасний центр зі скляними висотками – за типом фото на тлі ТРЦ "Гулівер", готелю "Hyatt Regency".
Останнім часом модними стали атмосферні фото, які показують людину у певних ситуаціях, наприклад, під час шопінгу у торговому комплексі (досить популярним є аутлет-містечко "Мануфактура" - Gazeta.ua), або під час пиття кави або сидячи за ноутбуком чи смартфоном, чи у типовому київському кафе, яких дуже багато на тому ж самому Подолі.
Але якщо ви хочете супер-оригінальну локацію – забудьте про стандартний список! Підготуйте креативний образ – і гайда на природу! Таких кадрів точно ні в кого не буде! Одна з дуже крутих київських локацій – Голосіївський заповідник - фактично, ви можете потрапити у справжній ліс, не виїжджаючи за межі Києва!
Там є купа сезонних приємностей: і білосніжні конвалії на початку весни, і пахучі акації, і літня рожева смолка, і ніжні люпини, і золотаві колоски, і жовтогаряче листя восени, і чари на Геловін, і казкові зимові пейзажі, у яких літають "дракони" і відбувається всіляка магія! Однак ви маєте розуміти, що на такій зйомці варто покладатися на фотографа і до його вибору треба підходити відповідально, оскільки часто оригінальні локації потребують оригінальних рішень в плані композиції, образу та освітлення.
Яких помилок найчастіше припускаються при непрофесійній зйомці?
У мене на робочому комп'ютері є ціла підбірка непрофесійних і часто навіть кумедних фото, котрі я показую учням як приклад того, як не треба фотографувати. Іноді дівчата, обробляючи знімки, зменшують собі талію чи додають об'єм грудей - і при цьому не помічають, що під час цих маніпуляцій повністю викривлюється будівля на фоні чи двері приміщення. Також часто полюбляють зменшити собі підборіддя чи ніс без урахування анатомічних особливостей структури обличчя – це також виглядає дуже неприродно. Окремий жанр зйомок – це художня гімнастика, коли спортсменки й спортсмени виконують складні піруети. Якщо фотограф знімає їх з неправильного ракурсу - руки або ноги можуть виходити на фото різної довжини і набувати дивних форм.
Чи правда, що професійна фотосесія – це певною мірою психотерапія? Як це працює?
Професійні фотосесії бувають двох типів. Перший тип, який є менш поширеним – це вимушені зйомки, які здійснюються для професійного розвитку чи кар'єри. До них можна віднести фото для сайту, для інтерв'ю в журнал чи на сайт, бізнес-портрет. Такі зйомки не мають нічого спільного з психотерапією і часто клієнти їх відбувають як даність, "бо так треба". Однак такі фотосесії мають велике значення для подальшого професійного розвитку замовника у своїй сфері.
Це ніби очікування свята: заздалегідь підбирається локація, образ, безпосередньо перед зйомкою робиться зачіска і візаж
"Терапевтичний ефект" мають зйомки другого типу – це персональні фотосесії. Вони можуть бути або сезонними, під настрій, або під якісь дати, важливі для замовника.
Це, наприклад, день народження, річниця весілля, день народження дитини. Персональні фотосесії, якщо замовник її хоче зробити власне для себе – це ніби очікування свята, Заздалегідь підбирається локація, образ, безпосередньо перед зйомкою робиться зачіска і візаж.
А на самій зйомці можна зануритись у приємну атмосферу, побувати у крутій заздалегідь обраній локації, відчути себе у нетиповому і не повсякденному образі, перевтілитися і бути ким захотілося. І це дійсно психотерапія – адже у нашому житті не так багато приводів, коли можна вільно фантазувати, бути ким завгодно і ще й закарбувати це все на фото.
У цьому процесі головне, окрім попередньої підготовки, також професіоналізм фотографа, який додаватиме впевненості моделі, допомагатиме з позами і вміло управлятиме світлом, щоб підкреслити чесноти і приховати недоліки, якщо такі є.
Як змінюється презентація себе в Instagram?
Профілі в Інсті зараз поділяються на три основні типи. Перший – персональні сторінки, які заводяться для друзів, знайомих та інших підписників. У них людина викладає персональний контент, ділиться своїм життям, думками, висновками, подорожами, порадами. Другий – бізнес-профілі, за допомогою яких продаються певні товари чи послуги. З самого початку вони орієнтуються на продаж, що зумовлює їх контент: у ньому вигідно і яскраво демонструється те, що треба продати.
Ніщо так якісно не продає, як красива картинка
Третій – персональні комерційні сторінки. Вони виглядають як особисті, проте орієнтуються на нарощення кількості підписників. Це робиться не просто так, а для популяризації себе особисто з метою подальших перспектив. Наприклад, щоби тебе запросили на певну роботу – це, до речі, типова схема для сторінок моделей. Є такий жарт у модельному бізнесі: "Хакери зламали Інстаграм – і опа – на ранок ти вже не модель!"
Також власників таких сторінок із великою кількістю підписників можуть запрошувати до співпраці менш популярні бізнес-сторінки. Наприклад, за те, щоби блогер ненав'язливо прорекламував певний товар, яким нібито сам користується - платять у середньому $100-500.
Якщо ми говоримо про другий і третій тип сторінок в Інсті – то там виставляють "ідеальні" картинки на тлі красивих місцин. Кінцева мета – продати якийсь товар або заробити гроші, і ніщо так якісно не продає, як красива картинка.
На першому типі сторінок – персональних - контент може бути яким завгодно, головне – знайти свою аудиторію і публікуватися регулярно, утримувати її увагу. Однак якість картинки ніхто не відміняв. Не варто сподіватися, що новий телефон зробить круте фото – у будь-якому разі треба володіти хоча б мінімальним розумінням роботи зі світлом і композицією.
Студія Doctorov Photography спеціалізується на постановочних фото з "казковими" й нереалістичними сюжетами. Носить ім'я фотографа Вадима Докторова - знаного митця арт-фотографії. У Інституті проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв до 31-го січня триває виставка художньої фотографії Вадима Докторова та його учнів. Частина світлин експонується вперше. У день відкриття виставки Валерія Собакар-Худояр презентувала книгу спогадів про Вадима Докторова "DOCTOROV. Маестро очима Музи". У ній авторка розповідає про знайомство з митцем, зародження почуттів та спільні проєкти.
Коментарі