середа, 04 травня 2011 16:31

Астрономи зробили революційне відкриття про комети

Група астрономів з США та Болгарії отримали знімки комети, віддаленої від Землі на рекордну відстань - 25,7 астрономічної одиниці (середньої відстані від Землі до Сонця). Стаття учених з'явилася в журналі Astronomy and Astrophysics.

Мова йде про комету Хейла-Боппа (об'єкт C/1995 O1). Ця комета була відкрита в 1995 році, а в 1997-м максимально наблизилася до Сонця (пройшла перигелій), тобто була найкраще видна. У загальній складності комету було видно на небі неозброєним оком більше 18 місяців - абсолютний рекорд для всього часу спостережень.

У рамках роботи вчені вивчали дані, зібрані за допомогою 2,2-метрового телескопа обсерваторії Ла-Силья, в 2007 році. Аналіз даних дозволив встановити, що, незважаючи на значну віддаленість від Сонця, комета все ще не перестала бути активною після зустрічі зі світилом - зокрема, все ще спостерігається так звана кома - газопилова хмара навколо ядра комети.

За словами дослідників, нові результати стали для них несподіванкою. Зокрема, вони вважали, що до цього часу комета вже повинна повністю заспокоїться. Тепер, однак, фахівцям доведеться переглянути існуючі уявлення про ці об'єкти.

Крім цього, дослідникам вдалося виміряти температуру на поверхні об'єкту. Як виявилося, вона становить 53,1 кельвіна. На думку дослідників, активність комети повинна припинитися, коли температура опуститься нижче 53 кельвінів.

Зараз ви читаєте новину «Астрономи зробили революційне відкриття про комети». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua