Мій польський приятель переконує мене, що глобалізація — це процес, якого неможливо спинити, а отже, треба очолити. "Креативність! — вимовляє він маґічне слово. — Кожен народ повинен розвивати саме ті здібності, які йому найбільш притаманні. І саме їх продавати на світовому ринку!"
Я спробував згадати зразки української креативності. Але нічого, крім доливання води у бензин та хакерського обчищання західних банків, на гадку не спало.
Польський приятель, однак, згадав, як уміло їхні туристичні аґентства використали на свою користь антипольську кампанію. Кілька років тому її вели у Франції довкола міфічних "польських сантехніків", котрі начебто відбирають працю в сердешних французів. Тураґентства хутко виготовили низку рекламних плакатів і телевізійних роликів, головним героєм яких став леґендарний "польський сантехнік" — правдивий мачо, на роль якого найняли найкращого польського фотомоделя. Наряджений в комбінезон і озброєний гаєчними ключами, він запрошував іноземців відвідати найдинамічнішу країну Європи, із чудовим туристичним сервісом і архітектурними пам"ятками.
Він працював прибиральником у Лондоні
У літаку із Варшави я все ще думав про креативність, коли раптом натрапив на повідомлення у якійсь жовтуватій газеті про нашого співвітчизника. Він працював десь у Лондоні прибиральником, аж поки його не прилапали на мастурбації із пилососом. Я спробував уявити собі цей креативний акт, проте, каюсь, забракло фантазії. А все ж я не втрачаю надії, що хтось креативніший зробить із цього гарну рекламу для нашого Євро-2012. Чи, принаймні, для наших приготувань до нього.
Коментарі
12