За 5 років нереально відбудувати дороги навіть при наявності вкладених великих коштів та техніки.
Для ремонту і будівництва доріг в першу чергу потрібен трудовий ресурс, вважає експерт з дорожньої галузі Лариса Столярова.
"Найгірші в світі дороги – в Україні. Їх не те що ремонтувати, їх треба заново будувати. В Європі навіть такого терміну немає "ямковий ремонт доріг". Гройсман погарячкував, коли заявив, що за 3-5 років відбудують дороги. Гроші і техніка не гарантують якісний ремонт доріг. Для цього у нас немає найціннішого – трудового ресурсу. Хіба за виключенням, якщо зігнати до нас пів Китаю. В першу чергу нашу молодь треба зацікавити не виїжджати за кордон мити посуд", - говорить Gazeta.ua Лариса Столярова.
Реально дороги можна привести до належного стану за 10-20 років, вважає експерт.
"Поки що в Україні на пальцях можна перерахувати наші компанії, які за останні 3-5 років трохи піднялись, мають дорого-вартісну техніку. Але малого середнього бізнесу, який би міг працювати в цьому сегменті немає і не буде. Неможливо збудувати дорогу без техніки і без знань. Скільки б ми не латали дороги, ями наверху. Все одно будуть провалюватися. Конструкція дороги руйнується. За нею не дивляться і її не обслуговують, - каже Столярова. - Є колосальна проблема. Рецептура якісного асфальту починається з лабораторії. Там працюють жінки-технологи, яким по 75 років. Вони зараз на вагу золота, бо немає молодих спеціалістів. Їх вдень з вогнем не знайти. Саме від них починається будівництво. Вони розуміються в рецептурі і технології укладання асфальтобетону".
В Україні 160 тисяч кілометрів державних доріг. Решта – місцеві дороги. З цього року вони передані у комунальну власність.
"А хто ж їх будуватиме. Навіть при наявності грошей, у нас немає стільки компаній та людей, щоб виконати цю роботу. Зокрема для Вінниччини 25 компаній буде мало, щоб вони забудували і привели в порядок районні та сільські дороги", - зауважила Лариса Столярова.
У березні прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив, що за 3-5 років відновлять дороги України. Вже зараз підвищили відповідальність підрядників - створили мобільні групи перевірки. Хто халтурив при будівництві, виправить помилки за свій рахунок. Також запроваджують гарантії якості на 5-10 років. Глава уряду зазначив, велика увага буде приділена місцевим дорогам.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Укравтодор планує відмовитись від ямкового ремонту
Ремонт і будівництво доріг можуть ліквідувати безробіття в Україні. Також можуть зупинити людей виїжджати на заробітки за кордон.
Необхідно створити навчальні програми аби молодь могла в Європі набиратися досвіду в будівництві та ремонті доріг і відбудовувати автошляхи України.
В Україні 174 тисяч кілометрів доріг. 99 відсотків з них - не в придатному стані.
Коментарі