середа, 15 березня 2017 23:16

Чоловік реставрує ретро-мотоцикли Другої світової
5

Ярослав Плодистий понад 20 років займається реставрацією старовинних мотоциклів. У колекції має близько двох десятків. Відреставровану техніку показує на виставках та мотофестивалях.

Пише vikka.ua.

Гордість колекції - напівгусеничний мотоцикл високої прохідності NZU Kettenkrad 1941 року випуску. Він схожий на танк, був на озброєнні Вермахту. Зберігся в Україні в єдиному екземплярі.

"Цей мотоцикл я придбав у одного дідуся із Корсунщини 17 років тому. У 1960-ті до нього приходила міліція і хотіла забрати мотоцикл на потреби сільського господарства. Щоб не віддавати, той зняв траки, а сам мотоцикл закопав біля лісу. Так він і зберігся до наших часів", - розповідає Ярослав Плодистий. Живе у селі Білозір'я Черкаського району Черкаської області.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Дають молоко і 20 гривень надбавки до зарплати"

Чоловік відновлював напівгусеничний мотоцикл 7 років. Кожну деталь вдалося відновити у повній відповідності до оригіналу. Нові деталі виготовляли на замовлення у Чехії та Німеччині. Із Європи замовляли "рідну" фарбу.

"Таких мотоциклів лишилося дуже мало. Після війни вони широко експлуатувалися і не витримували нашого бездоріжжя, полів. Їх конфісковувала міліція, військові. У Європі таких екземплярів лишилося не більше пари сотень", - каже колекціонер.

На війні німці використовували цей мотоцикл для перевезення десантників, розвідувальників. На ньому стоїть оригінальний 1500-кубовий 36-сильний двигун марки "Опель" зразка 1936 року. Важить 1250 кг. Міг перевозити трьох людей та розвивати швидкість до 70 км/год.

"Він був прогресивним на свій час, у нього 6 передніх передач і три задніх. Але має і свої недоліки: 150 точок для змащування. Щоб його змастити, потрібна була ціла ремонтна бригада, яка витрачала на це три дні. Мінусом є й те, що він має вузьку базу, тому на бездоріжжі легко може перекинутися", - розповідає черкащанин.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні хочуть створити музей діючих ретро-паровозів

Ще один експонат, відреставрований восени минулого року, - триколісний Zundapp KS 750 із причепом 1943 року випуску, який також використовувався у військових цілях.

"Цей штурмовий мотоцикл підвищеної прохідності міг тягнути два причепи або гармату. На заводі до них кріпилися залізні ящики по боках, а згодом їх замінили шкіряними сумками.У них возили продукти, білизну, хліб. У комплекті до деяких мотоциклів йшла турель для кулемета. Ще однією його особливістю є система магнето: він може їздити без акумулятора. Акумуляторна батарея була потрібна тільки для освітлення і сигналу", - каже чоловік.

Серед експонатів – легендарний BMW R35 1949 року, відновлений до ідеального стану. Мотоцикл чоловік придбав у дідуся із Чернігова. Каже, той тримав двоколісного у своїй хаті, тому він дуже добре зберігся, вціліли навіть шини. Наразі на ньому їздить старший син Ярослава.

Зараз Ярослав Плодистий реставрує ще два раритетні мотоцикли – R5 1937 року і R4 1935 року випуску.

Зараз ви читаєте новину «Чоловік реставрує ретро-мотоцикли Другої світової». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1634
Голосування Що Вас найбільше дратує у Черкасах?
  • ями на дорогах
  • бродячі собаки
  • мало громадських туалетів
  • хамство в громадському транспорті
  • черги до лікаря
  • калюжі після злив
  • свій варіант в коментарях
Переглянути