Компанії та стартапи, які шукають офіс в оренду, все частіше звертають увагу не лише на розташування та комфорт приміщень, але й деякі нові параметри. Можна виділити кілька трендів на світовому та українському ринку комерційної нерухомості.

Відповідальний та екологічний підхід до нерухомості
Це один із найважливіших трендів, якими характеризується оренда офісного приміщення в останні роки. Підхід заснований на прагненні знизити негативний вплив комерційної нерухомості на довкілля:
• Енергоефективність. Орендарі та власники офісів впроваджують енергоефективні системи опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, використання енергозберігаючих освітлювальних приладів та сенсорної автоматики для керування споживанням енергії.
• Зелені матеріали та технології. При виборі офісних приміщень все більше уваги приділяють екологічно чистим матеріалам та методикам.
• Системи роздільного збору сміття, використання компостування для переробки органічних відходів, участь у програмах переробки та повторного використання матеріалів.
• Поліпшення якості повітря. Використання систем вентиляції з високою ефективністю, контроль рівня вологості та забезпечення чистоти повітря.
• Стимулювання використання громадського транспорту, велосипедів. Тренд включає організацію велопаркувань, підземних гаражів для громадського транспорту.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скільки зараз коштує орендувати квартиру в Києві та коли зростуть ціни
Екологічний підхід до оренди офісів сприяє покращенню репутації бренду та скорочення експлуатаційних витрат на енергію та ресурси.
Гнучкий офіс
Сьогодні оренда офісу можлива і відповідно до такого тренду. Головна ідея гнучкого офісу полягає у створенні різноманітних робочих зон.
Характеристики гнучкого офісу:
• Відкрите планування без жорстких перегородок, що сприяє комунікації та співпраці між співробітниками.
• Різноманітні робочі зони – окремі кабінети для конфіденційних розмов, відкриті робочі простори, лаунж-зони тощо.
• Можливість працівникам вільно пересуватися простором та використовувати різні робочі станції чи приміщення залежно від поточних потреб. Це особливо корисно для спільної роботи і тих, хто воліє змінювати обстановку для підвищення продуктивності.
• Наявність кухонних зон, кавомашин, загальних місць для відпочинку та релаксації, обладнання для проведення внутрішніх заходів та зустрічей.
Зниження ризику в ланцюжках поставок
Мінімізація ризику в ланцюжках постачання стає все більш важливим трендом в оренді офісів. Він заснований на прагненні компаній знизити ризики, пов'язані з перериваннями у постачаннях, нестабільністю ринків та зовнішніми факторами, які можуть негативно позначитися на бізнесі.
Для мінімізації ризику в ланцюжках поставок компанії прагнуть розподілити свої офіси по різних географічних локаціях. Це допомагає зменшити ризики, які можуть вплинути на одну локацію.
Компанії обирають офісні приміщення, які мають резервні плани. Наприклад, наявність альтернативних місць для роботи у разі надзвичайних ситуацій чи проблем із основним офісом.
Український економіст пояснив, як вберегти заощадження від інфляції.
Великі збереження вкладають у нерухомість або землю. В Україні через війну ціни на будинки, квартири та землю мінімальні, нижчими вони уже ніколи не будуть. Після закінчення війни на все це почнуть швидко рости ціни.
Нерухомість найкраще купувати через брокерську фірму або агентство з нерухомості з багаторічним стажем, щоб всі угоди юридично правильно оформили.
Коментарі