Пенсіонери в Полтаві мають право безкоштовно їздити у всіх міських тролейбусах та автобусах "Полтаваелектроавтотранс", які працюють за програмою "Місто без околиць". Таких автобусів у місті 21. Літні люди, котрі їздять цим транспортом, нарікають на грубе поводження з ними кондукторів і водіїв.
— Пенсії мізерні. Доводиться економити кожну копійку, — жаліється полтавка 63-річна Раїса Собяніна. — Утомлена поверталася з дачі, вирішила дочекатися пільговий автобус, який щопівгодини курсує від зупинки біля обласного центру естетичного виховання учнівської молоді. Стали ще з однією жінкою 74-річною Любов"ю Лещенко в чергу. Коли під"їхав автобус, натовп ринувся до дверей. Нас відштовхнули, хоч ми і стояли перші. Коли зайшли до салону, молодь поспішила зайняти вільні місця.
Жінка підійшла до порожнього сидіння.
— "Це я для своєї дівчини зайняв", — сказав мені молодий хлопчина, коли попросилася сісти. Я не знала, що й відповісти. Та тут жінка, яка сиділа навпроти, почала на мене кричати. Сказала, що пенсіонери зовсім знахабніли. Не платять, та ще й сидіти хочуть. Молодь, яка сиділа в автобусі, почала сміятися. Кондуктор також їх підтримала. Я була шокована таким ставленням. Вирішила взагалі не сідати. Та жінка не вгамовувалася. Ображала мене, обзивала нецензурними словами, але ніхто їй зауваження не зробив.
Раїса Федорівна розповідає, одного разу почула розмову між кондукторами тролейбуса. Ті обговорювали денну виручку.
— "Та в мене сьогодні виторг ніякий. Цілий день сміття вожу", — так одна сказала про пенсіонерів. Хай би вже нам на руки дали гроші, щоб самі платили, і не принижували отак.
Зовсім знахабніли. Не платять, та ще й сидіти хочуть. Молодь почала сміятися
У транспортному відділі міської ради не заперечують великої кількості звернень від пенсіонерів, дітей війни.
— Літні люди повинні не дозволяти такого поводження, — коментує начальник транспортного відділу Полтавської міської ради Ігор Верига. — Нехай скаржаться до нас, у центральне диспетчерське управління, захист прав споживачів і навіть до суду. Відповідатиме за грубе поводження з пасажирами керівник підприємства.
Чиновник говорить, за цей і минулий рік держава не повернула дотації підприємствам, котрі перевозять у місті пенсіонерів-пільговиків.
— Виходить, перевізники за власні гроші дотують державні програми, — зауважує Ігор Орестович. — Пенсіонери правильно вимагають свої пільги, але вони не враховують, що держава за них не повертає грошей.
У Полтаві діє міська програма "Турбота". За нею депутати визначили вісім категорій громадян, які в міському транспорті їздять безкоштовно. Це — соціальні працівники, медики, учні полтавських шкіл-інтернатів, сестри Червоного хреста, діти та батьки багатодітних сімей, малозабезпечені одинокі матері, батьки, дошкільнята одиноких матерів, школярі, постраждалі внаслідок аварії в Чорнобилі. Пенсіонери під цю програму не підпадають. У приватному міському транспорті вони повинні платити за проїзд.
— Рекомендуємо перевізникам виділити кілька місць для перевезення пенсіонерів, але це лише рекомендація, — говорить Ігор Верига. — Часто вони нею нехтують, кажуть, що в салоні вже є пільговики. Змусити їх перевозити пенсіонерів міська влада не може.
Керівник транспортного відділу сподівається, ситуацію з пільговими перевезеннями пенсіонерів вирішать у жовтні цього року.
— До 1 жовтня планують розглянути питання цільової дотації кожному пенсіонеру, — додає Ігор Орестович. — Відбудеться монетизація цієї пільги. Так зараз є в Росії. Пенсіонеру видадуть гроші, і він сам вирішуватиме, скільки їздити. Це зніме напругу.
Коментарі