понеділок, 28 грудня 2009 11:14

З Нового року рекламу алкоголю і тютюну в пресі заборонено

З Нового року рекламу алкоголю і тютюну в пресі заборонено

З 1 січня 2010 року набирає чинності заборона розміщувати рекламу тютюнових виробів, алкогольних напоїв і відповідних торговельних марок у всіх друкованих засобах масової інформації (окрім спеціалізованих видань).

Про це заявив заступник голови Верховної Ради Микола Томенко.

Віце-спікер закликав звернути особливу увагу на визначення поняття "спеціалізоване видання". За його словами, в законі "Про рекламу" на сьогодні немає визначення "спеціалізованого видання", в якому дозволяється відповідно реклама алкоголю і тютюну, немає такого визначення і в інших законах.

"Заборона на рекламу тютюнової та алкогольної продукції у всіх друкованих виданнях, за винятком спеціалізованих, набирає чинності 1 січня 2010 року. Але й досі поняття "спеціалізоване видання" в законі визначене не було. Деякі компанії перереєстрували видання як спеціалізовані, що дозволяло їм претендувати на бюджети тютюнових і алкогольних компаній", – сказав Томенко.

Наразі, підкреслив він, цей факт у жодному разі не зупиняє дію закону, і закликав Міністерство юстиції спільно з Державним комітетом телебачення і радіомовлення, профільним парламентським Комітетом і з залученням фахівців та експертів зробити відповідні роз"яснення з цього питання.

Томенко зазначив, що в Україні діють норми закону про обмеження реклами алкоголю і тютюну, автором якого він є. Дані норми закону "Про рекламу", що набули чинності з 1 січня 2009 року передбачають: заборону наводити у телепередачах звукову інформацію рекламного характеру про спонсора – виробника алкогольних напоїв, його найменування або торговельну марку; заборону реклами тютюнових виробів та відповідних торговельних марок засобами зовнішньої реклами; заборону реклами алкогольних напоїв та відповідних торгівельних марок засобами зовнішньої реклами, а також заборона рекламування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та відповідних торгівельних марок популярним особам.

У парламенті на сьогоднішній день зареєстровані низка законопроектів щодо обмеження чи заборони алкоголю та тютюну, в тому числі і його проект (N 1014-2) про необхідність повної заборони реклами пива та алкогольних брендів на телебаченні до 24 години.

Водночас головний координатор громадянської кампанії "Форум порятунку Києва" Віталій Черняховський заявляє, що необхідно повністю заборонити рекламу алкоголю і тютюну.

"Багато країн не мають такого поняття як реклама алкоголю, тютюну, грального бізнесу. А деякі країни не мають взагалі поняття алкоголю, бо він у них просто заборонений", – наголосив Черняховський.

"Тому поступове обмеження реклами тютюну, алкоголю у будь-яких формах – це нормальний шлях. Закон про заборону реклами алкоголю в друкованих ЗМІ треба виконувати з 1 січня 2010 року, без всяких угод і намагань його заблокувати. Тобто, якщо до реклами тютюну та алкоголю застосоване жорстке законодавство, воно має виконуватись".

Також експерт зазначив, що у цій сфері є необхідним прийняття ще двох законопроектів.

"Перший за авторством "бютівців" Миколи Томенка та Андрія Шевченка N 1014-2 щодо обмеження реклами пива та слабоалкогольних напоїв ("рево", "шейків", "лонгерів", "кінгзів" та ін.). Інший законопроект N 5164 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів), під яким підписалися 15 народних депутатів України від різних фракцій (ПР, БЮТ, НУНС, КПУ) та який передбачає повну заборону реклами тютюну", – наголосив Черняховський.

На думку експерта, немає жодних перепон поставити його найближчим часом на голосування та проголосувати і повністю заборонити рекламу тютюну.

"Наступний крок – це повна заборона реклами алкоголю як продовження цієї самої лінії.

Жодних проблем тут не бачу, адже цих змін вимагає саме суспільство. Згідно соціологічного опитування 85 % населення хоче припинити алкоголізацію та тютюнізацію населення", – підсумував Віталій Черняховський.

Нагадаємо, 1 січня 2009 року набрали чинності окремі норми закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про рекламу", ухваленого в березні 2008 року, яке тягне за собою посилення обмежень реклами алкогольних і тютюнових виробів.

Цей документ був ініційований свого часу депутатом Томенком. Зокрема, з січня забороняється в телепередачах подавати яку-небудь інформацію рекламного характеру у вигляді дикторського тексту чи звукового супроводу про спонсора-виробника алкогольних напоїв, називати його ім"я (назву) або подавати знак для товарів і послуг спонсора.

Крім того, з 1 січня забороняється зовнішня реклама тютюнових виробів і алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об"єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби або алкогольні напої. Також забороняється така реклама на транспорті.

Gazeta.ua
Зараз ви читаєте новину «З Нового року рекламу алкоголю і тютюну в пресі заборонено». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути