Головне розвідувальне управління РФ в 2014 році розвернуло широкомасштабну кампанію щодо дезінформації проти України, коли стало відомо, що екс-президент України Віктор Янукович втік з країни на тлі масових протестів на Майдані. Ця кампанія була частиною тотального пропагандистського наступу на новий уряд у Києві та прозахідних демонстрантів.
Мета кампанії полягала в тому, щоб вплинути на ключових осіб, що приймають рішення, і на широку громадськість. Це в свою чергу повинно було прокласти шлях російським воєнним діям, які були розпочаті 27 лютого 2014 року із захоплення будівлі кримського парламенту озброєними людьми, йдеться у секретному звіті ГРУ, отриманому The Washington Post.
У звіті є відомості про роботу однієї команди ГРУ протягом шести днів у 2014 році. Починаючи з наступного дня після падіння Януковича, військові шпигуни створили безліч фальшивих акаунтів у соціальних мережах Facebook і ВКонтакте. Ці фейкові персонажі повинні були представляти простих людей з усієї України, які нібито розчарувалися в протестах опозиції на Майдані.
Згідно зі звітом, команда ГРУ створила більше 30 українських груп і акаунтів у соціальних мережах, а також 25 "провідних англомовних" публікацій.
Прикидаючись звичайними українцями, оперативники ГРУ також висловлювали коментарі, спрямовані на те, щоб налаштувати проросійських громадян проти протестувальників, яких вони назвали "западенцями". Один коментар свідчив: "Бригади западенців тепер в дорозі, щоб грабувати і вбивати нас. Абсолютно ясно, що ці люди не мають нічого святого".
Демонстрантів на Майдані називали "нацистами" і "фашистами".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Шпигували на користь Росії" - експерт про офіцерів СЦКК
Військові шпигуни також публікували фізичні загрози в соціальних мережах проти прихильників Януковича на південному сході України, щоб підтримати заяви Москви про те, що радикальні українці розпалювали насильство щодо росіян у регіоні. В одному випадку підроблений персонаж на ім'я Вова Кравець випустив загрози на Facebook проти 14 політиків.
Згідно із звітом, ГРУ також використовувало платні оголошення у Facebook, щоб підвищити популярність своїх груп. Повідомляється, що групи отримали майже 200 000 переглядів у Facebook лише 27 лютого. Вміст цих груп перепостили в інші групи у Facebook, Вконтакте та Живому Журналі.
Нещодавно перший секретар Постійного представництва України при ООН Олег Ніколенко на засіданні Четвертого комітету ГА ООН заявив, що російська пропаганда за участю державних медіа, а також систематичні фальсифікації фактів Кремлем розпалили ненависть росіян до України й зараз продовжують поглиблювати конфлікт, що вимагає реакції міжнародної спільноти на ситуацію. Ніколенко зауважив, що російська влада суттєво обмежила простір для незалежних ЗМІ, посилила контроль над державними медіа, перетворивши їх на потужні інструменти державної пропаганди, які продукують фальшиві новини.
Коментарі