Перевірка майнових декларацій суддів є поширеною міжнародною практикою та повинна урегульовуватися національним законодавством.
"Чи створювати, або ні, спеціальний правовий механізм перевірки декларацій суддів – це не приписується міжнародними стандартами. І попередня модель, коли декларації суддів та інших державних службовців перевірялися одним органом, є широко поширеною у регіоні. Це означає, що вибір найбільш відповідного варіанту лежить за національним законодавством", - йдеться у переданій відповіді Венеційської комісії на терміновий запит президента України Володимира Зеленського щодо повноважень антикорупційних органів.
Члени Комісії констатували, що Конституція України не вказує, який орган повинен перевіряти декларації держслужбовців.
Серед можливих шляхів реформування механізму перевірки фінансових декларацій суддів у Венеціанській комісії пропонують, як один із варіантів, наділити такими повноваженнями Вищу кваліфікаційну комісії суддів (ВККС).
КСУ у своєму рішенні вважає, що перевірка декларацій суддів здійснює на них тиск.
"Цей аргумент, однак, не веде до необхідності припинення нині існуючого механізму перевірки декларацій, але, натомість, вказує на необхідність забезпечення відповідних гарантів проти зловживань", - вважають експерти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кулеба пояснив, чи є загрози безвізу від рішення КСУ
Нагадаємо, 27 жовтня Конституційний Суд визнав неконституційною статтю 366-1 Кримінального кодексу, що передбачає покарання за недостовірне декларування. Зокрема, КС визнав неконституційними повноваження НАЗК з перевірки декларацій чиновників, моніторингу способу життя суб'єктів декларування, встановлення своєчасності подання декларацій, положення про відкритий доступ до декларацій в Єдиному державному реєстрі.
Коментарі