Як через геополітичні причини Україна втрачає транспортний потенціал, розповів в інтерв'ю журналу "Країна" директор програми "Інфраструктура" аналітичного центру "Український інститут майбутнього", колишній заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер.
"Ми маємо обмежений повітряний простір через геополітичні причини у зв'язку зі збиттям на Донбасі малайзійського "Боїнга" влітку 2014-го. Через це втратили близько 80 відсотків авіатранзиту. Кожне повітряне судно платить державі за переліт над її територією. Раніше над Україною летіли з Європи в Азію, зараз — обминають", - говорить він.
Через перервану співпрацю з Росією наші транспортні коридори поєднують лише Захід і Південь. На західному кордоні маємо вихід на Польщу, Словаччину, Угорщину, на Півдні - до морських портів країни.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Скільки посадили? Нуль" - колишній заступник міністра оцінив роботу НАБУ
"Ми дуже мало робимо для залучення товарних потоків. Майже немає інвестицій в інфраструктуру, в рухомий склад. Насамперед це стосується Укрзалізниці.
Не порівнюємо наші тарифи з тими, що в сусідніх країнах. Білоруське добриво до Європи може йти через Україну, а може й через Балтику. У нас раптом падає транзит. Ніхто цього не аналізує. А він пішов у Балтику, бо там трішки знизили ціни", - зазначив колишній заступник міністра.
За словами Шульмейстра, ситуація з дорогами в Україні буде виправлятися. Кожного року дедалі більше грошей буде виділятися на ремонт і будівництво.
"А от ситуація із річковим перевезенням залишається незмінною. Річки не використовуються майже зовсім, якщо порівняти із 1991. Тоді ними перевозили 60 мільйонів тонн. Позаминулого року - 5, минулого - 6,5. Цього року буде 7-8 мільйонів тонн. Річки, як і дороги, зможуть забрати частину вантажу з занепадаючої Укрзалізниці", - сказав він.
Велике інтерв'ю з Володимиром Шульмейстром читайте у журналі "Країна" від 30 листопада.
Коментарі