Ексклюзиви
середа, 27 березня 2013 12:14

Публічне звільнення київських чиновників: піар-акція одного актора — екс-голова КМДА

Публічне звільнення київських чиновників: піар-акція одного актора — екс-голова КМДА
Іван Салій: за сто років існування трамваїв у Києві, вони вперше зупинились під час снігопаду. Фото: golos.ua

Київська влада дарма "вішає усіх собак" на звільнених Олександра Мазурчака, Георгія Глінського та Віталія Пшеничного. На думку екс-очільника КМДА Івана Салія (у 1992-1994 роках), звільняти їх з посад потрібно було вже після того, як проблему зі снігом у Києві остаточно вирішать.

Про це Іван Салій розповів у інтерв'ю Gazeta.ua.

Яке Ваше враження від звільнення трьох київських чиновників? Дії голови КМДА Олександра Попова виправдані?

- Дивна форма звільнення: публічне шмагання. Ще колишній мер Леонід Черновецький полюбляв збирати чиновників на апаратній нараді і влаштовувати показові виступи. Це — піар-акція одного актора. Так чинити абсолютно неприпустимо, адже вони працюють в одній команді.

Мазурчак, Глінський та Пшеничний не замінюють мера або главу адміністрації. Вони ж не перші керівники. Якщо вони чогось недоробляють, за них має робити голова. Проблема в тому, що звільнені керівники комунальних підприємств та управлінь не мають ніякого відношення до фінансування: просто не вибили гроші, коли було потрібно. Не вимагали закупити необхідні снігоприбиральні машини, грейдери. Вони дійсно винні, але звільняти їх у такий спосіб неприпустимо.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У квітні лівий берег Києва може піти під воду — Борейко

Як потрібно було їх звільнити?

- Треба було б це зробити вже після того, як приберуть сніг. Можна ж було звільняти їх на вулиці, прямо біля нерозчищеної дороги. Попросити написати заяву тихенько. От я зараз стою біля Андріївської церкви, де буксують машини, їх штовхають люди... Це ж туристичний об'єкт, а тут навіть десятини ніхто не прочистив. Я вважаю, що ці чиновники могли хоча б допрацювати, потім звільнитись без усякого телебачення та влаштуватись на іншу роботу.

Під час снігопаду всі звинувачували комунальні служби. Яка їх вина насправді?

- Зараз на них "вішають всіх собак". Хтось запитав, скільки коштів виділили районним ШЕУ (шляхово-експлуатаційним управлінням)? Чи є в них пальне? Його ж не було навіть на те, щоб розчищати сніг. Не було за що купити ні дизельного палива, ні бензину. А в борг бізнесмени перестали давати. Там взагалі самі борги. Машиністи, трактористи – усі працюють цілодобово практично. А чи підвищили їм оплату праці, як організували їм харчування на робочому місці? Всі говорили про якийсь зовнішній ефект. Парадокс і помилка столичних чиновників і комунальних служб полягає ще й у тому, що вони починають прибирати сніг тільки тоді, коли він перестає падати. Цього разу проморгали. Не думали, що буде такий великий сніг. В потрібний момент у них не виявилось солі, пального, грошей. Почали чистити, коли вже було пізно. Машини застрягли в снігу, утворились затори.

Але ще в перші дні влада звітувала, що все під контролем.

- На сайті міськадміністрації виставили автомобілі з московськими логотипами й номерами. Це ж жах, яке нахабство! У мене аж зачіска зашевелилась, як побачив. Всі боролись з кабінетів. Тому й акція зі звільненням теж кабінетна.

У чому ж полягає промах керівництва міста?

- Керівників районів позвільняли, а нових вже другий місяць призначити не можуть. На ці місця не так багато бажаючих через ті умови, які створили теперішні керманичі міста. Вибори в столиці не можуть провести. Виходить, що Київ живе без мера, а райони - без голів. За міську владу під час снігопаду командував Микола Азаров і віце-прем'єр Вілкул. Вони викликали столичних директорів великих приватних структур, промислових підприємств, в тому числі будіндустрії, які мають техніку. Нарізали їм ділянки. Сказали: "Ось тобі вулиця, я нічого не знаю. Всю ніч вози, носи". Із себе відповідальність зняли. Тепер їх викликає заступник Попова, пан Голубченко, і випитує, хто прибрав, хто не прибрав. Але не цікавиться, чи їм заплатили, чи ні. Раніше під час надзвичайного стану в них вилучали необхідну кількість автомобілів для перевезення снігу, просили необхідну кількість вантажників. Далі начальники ШЕУ ними керували.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Киян готують до чергового колапсу: Київ незабаром перетвориться на Венецію

Що особисто Вас вразило під час снігового колапсу в столиці?

- Найдивніше, що п'ять днів не ходили трамваї. Адже в трамвайних депо завжди був спеціальний снігоприбиральний склад. На вигляд це звичайні трамваї, попереду яких прикріплений щит з мітлами, якими він відгортає сніг. За сто років, скільки існують трамваї в столиці, вони не ставали. Скоріше коні не підуть, а трамвай поїде. Але помітьте, до керівника "Київпастрансу" зауважень немає. Снігоприбиральні машини всі поламані, а під Миколою Ламбуцьким крісло не похитнеться. Натомість звинувачують райони. Хоча колії — не районне діло. Вони на балансі в адміністрації.

Чому не було оперативної реакції Олександра Попова?

- Його взагалі не було тоді в Україні. Він їздив з президентом на футбол. Навіть інтерв'ю давав з готелю. Хоча особисто мав би доповісти киянам, де він знаходився. А так: кіт із хати, миші в пляс. Попов був на футболі — чиновники розслабились. Хоча метеорологи попереджали, і треба було до цього прогнозу поставитись адекватно.

Зараз ви читаєте новину «Публічне звільнення київських чиновників: піар-акція одного актора — екс-голова КМДА». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

6

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути