Фальшиві соціологічні дослідження можуть бути спрямовані на дискредитацію у майбутньому екзит-полів.
Як передає кореспонтент Gazeta.ua, про це сьогодні прес-конференції сказав політолог Володимир Фесенко.
За словами експерта, фальшиві рейтинги з'являлися завжди перед виборами, але цього року прослідковується нова тенденція.
"Це мої припущення, але думаю, що є певна нова тактика правлячої партії. Йдеться проте, що зараз робиться все дуже витончено - запускають дуже сумнівні дані від міжнародних фірм разом з провідними українськими соціологічними інституціями. Ці дані викликають багато сумнівів та скепсису. І це, на мою думку, робиться для того, щоб дискредитувати провідну соціологічну фірму, яка може взяти участь у національному екзит-полі на парламентських виборах. Тобто заздалегідь намагаються дискредитувати екзит-поли", - сказав Фесенко.
Він розповів, що під час виборів завжди розпочинаються соціологічні війни та маніпуляції соціологічними даними, gроте рівень довіри суспільства до соціології залишається досить високим.
На його думку, ЗМІ та експерти мають проводити аналіз достовірності різних соціологічних досліджень.
"В нашій країні підробні рейтинги досить поширене явище. Фальшуваннями соціологічних досліджень користуються різні політики, але юридично за це ніхто не відповідає. І в цьому є проблема. Але моральну та етичну відповідальність мають нести ті, фальшує, та ті, хто розповсюджує цю інформацію", - наголосив Фесенко.
Експерт переконаний, що соціологічні служби не можуть бути "кузнею рейтингів".
"Вони мають бути інструментом вимірювання громадської думки. І від рівня розвитку громадянського суспільства залежатиме кількість і впливовість фальшивих досліджень", - підсумував Фесенко.
Коментарі
2