Чорний піар нікуди не зник. За останніми спостереженнями, антиреклама спрацьовує не проти кандидата чи партії, а навпаки. Тому чорні листівки часто кандидати випускають самі на себе, а потім під час виступів на телебаченні та на зустрічах з виборцями захищають своє чесне ім'я.
Так вважає співвласник одного з рекламних агентств Києва, автор багатьох рекламних гасел Андрій Окуневич.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українців найбільше дратує реклама Партії регіонів
В інтерв'ю кореспонденту Gazeta.ua погодився розповісти, як під час передвиборчої агітації застосовуються основні методи маніпуляції, чи впливають вони на результат виборів і наскільки дієву рекламу обрали кандидати у народні депутати.
Які методи впливу на виборців є найбільш дієвими на цьогорічних виборах?
- Найдієвішими є три засоби впливу на людину: примус, маніпуляція і співробітництво. Як правило, найкращі результати дає третій метод. Його застосовує більшість політсил.
У який спосіб?
- За допомогою підкупу. Ми вам сьогодні гречку, ремонт у під'їзді, облаштуємо дитячий майданчик, поставимо нове обладнання у лікарню, а ви 28 жовтня проголосуєте за нас на виборах.
Кандидати у народні депутати витрачають мільйони на політичну рекламу. Чи принесе це бажаний результат?
- На вибір половини реклама не вплине. На телеролики більше піддаються літні глядачі. Особливо на "ілюзію наближеності до народу". Українці не люблять багатих. Тому раджу кандидатам не зніматися у рекламі в костюмі від Бріоні чи Лучано Барбера за $10 тисяч і ще дорожчих туфлях з крокодилячої шкіри. Краще перед зйомками у політичних ток-шоу і рекламних роликах знімати з себе дорогі годинники, золоті печатки та інші прикраси".
Усі виборчі програми основних кандидатів у депутати схожі, адже усі як один обіцяють покращення життя для українського народу. Чому найбільше вірять виборці?
- Найбільше довіряють результатам соціологічних опитувань, тому усі кандидати їх наполегливо купують і підлаштовують під себе. Зараз бюро соціологічних опитувань, які мали б бути незалежними, заробляють більше ніж рекламні агентства і політтехнологи. Не гребують нічим, бо готові обманювати і давати результати, які влаштовують їхніх замовників.
На який електорат розрахована реклама Наталії Королевської?
- Проект "Королевська" направлений на молодь і на 40-50-річних. Над агітацією партії працюють сильні російські політтехнологи. У партії Королевської немає комунікаторів. Скрізь тільки вона на екрані або на фоні команди чоловіків – Андрія Шевченка і Остапа Ступки. Але вони залишаються за її спиною. Команда нібито набиралась з народу. Ще з червня йшла мова про "народний список", який партія почала формувати ще за півроку до виборів. Але покажіть мені хоч одного працівника заводу, студента, домогосподарку.
А реклама комуністів?
- Комуністи не тільки надіються на бабусь, а й на робітничий клас. На жодних бордах нема лідера Симоненка. Зате повно ображених на теперішню владу людей, яким обіцяють повернути мільйони. Якщо ще комусь дивно, чого на це немає реакції від Партії регіонів, то тут усе просто. Комуністи – їхні потенційні союзники у майбутньому парламенті. У рекламі комуністів використана "Техніка вікової регресії". Свій електорат – пенсіонерів – хочуть повернути у часи їхньої молодості. Грають на принципах: як було і що ми втратили. Старші люди згадують ті часи з теплом, бо вони тоді були молодими, багато хотіли і могли.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Рейтинг "Регіонів" зростає, а опозиції падає - опитування
Кого бачать потенційними виборцями у Партії регіонів?
- У Партії регіонів до останнього вірять, що за них голосуватиме вся країна – від студента, якому обіцяють високооплачувану роботу і вигідний кредит на квартиру, до пенсіонера, який після виборів, за обіцянками, забуде що таке бідність. За Партію регіонів голосуватимуть дві категорії. Перша – вірні прихильники, які так само у всьому винуватими вважають помаранчеву владу. Друга - ті, хто працює на заводах, які належать "регіоналам". Вони бояться втратити роботу, бояться, що якщо директор не пройде у парламент, завод закриють або знизять зарплату.
Щоб ви порадили змінити у рекламі "Об'єднаної опозиції"?
- У рекламі опозиції на свідомість людини добре впливає портрет Тимошенко крізь прорвані грати. Вона створює образ героя, засудженого за ідею. Опозиція могла б ще більше зіграти на ув'язнені свого лідера. Наприклад, запропонувати українцям викупити Тимошенко у Януковича, як він пропонував зробити це канцлеру Німеччини Ангелі Меркель. Це б об'єднало їхній електорат, допомогло зі створенням нових закликів, забезпечило б безкоштовну рекламу у всіх випусках новин. Бо щодня можна було б звітувати, скільки коштів зібрали.
Яка реклама сьогодні є найбільш затребуваною – у періодичних виданнях, на телебаченні чи в інтернеті?
- Усі кандидати активно залучають інтернет. На них працюють блогери, соціальні мережі. Зараз на Facebook море пропозицій "Додай у друзі політика", "Стань другом депутата". Вона дієвіша за рекламу на телебаченні. Партійну періодику сьогодні взагалі мало хто читає. Успішним у рекламі є метод "від дверей до дверей" - полягає в агітації виборців через обхід квартир і безпосередній контакт з мешканцями. Цим сьогодні займаються адресні агітатори. При дефіциті ресурсів альтернативою цьому методу є телефонна агітація. Телефонувати починають за три тижні до голосування і закінчується приблизно за тиждень.
Коментарі
8