




В останній місяць перед виборами на телеканалі "1+1" взагалі не було реклами "Батьківщини", натомість "Інтер" суттєво знизив кількість прямого піару діючої влади та її партії.
Про це свідчать результати моніторингу Академії української преси (АУП), представлені на круглому столі "Доступ до медіа: вибори 2012".
За словами завідувача відділу масової комунікації Інституту соціології НАН України, професора соціології Наталії Костенко, до реальної збалансованості подачі інформації ще далеко. І більшість загальноукраїнських каналів, на її думку, дотримуються тенденції "спершу влада, а потім все інше".
За даними моніторингу АУП, у жовтні лідерами за часткою рекламних повідомлень була Партія регіонів – 23%, "Батьківщина" – 17%, "Наша Україна" – 13%, "Україна – Вперед!" – 9%, КПУ – 7%, "Свобода" – 7%, УДАР – 4%.
Якщо дивитися по конкретних каналах, то на "1+1" 28% кількості рекламних повідомлень належали Партії регіонів та 24% – "Нашій Україні", тут відсутня реклама "Батьківщини". На "Інтері" 31% – Партії регіонів, 17% "Батьківщині", 10% – "Нашій Україні". На Новому каналі 44% Партії регіонів та 33% "Батьківщині", на ICTV 23% і 20%, на СТБ 29% та 22% відповідно. На ТРК "Україна" 28% Партії регіонів і 27% – "Україна – Вперед!", на ТВі – 24% "Нашій Україні" і 20% – "Батьківщині".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На офіційну ТБ-рекламу пішло менше коштів, ніж на джинсу - Лігачова
Більше половини всіх рекламних повідомлень містили антирекламу. Зазвичай вона стосувалася влади і парламентської коаліції. Серед політичних персон найчастіше антиреклама спрямовувалася проти Віталія Кличка – 19% і Андрія Шевченка – 10%.
Наталія Костенко також оголосила результати моніторингу синхронів (можливість для політика безпосередньо висловитися в ефірі). За словами соціолога, зведені дані по всіх каналах показали, що найбільша частка – більше половини ефірного часу в прайм-таймі припадає на осіб, прямо чи посередньо пов'язаних із правлячою політичною силою.
"37% синхрону належить Віктору Януковичу та Миколі Азарову (якщо брати по особах), 28% – Партії регіонів. Разом із повідомленням про владу як таку, котра асоціюється із ПР, то провладних синхронів виявиться більшість. В останній тиждень жовтня частка синхрону представників влади була втричі вищою, ніж частка синхрону опозиції", – зазначила експерт.
Дослідження здійснювалося Академією української преси за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – "Інтера", "1+1", Нового каналу, ТРК "Україна", СТБ, ICTV, Першого національного та ТВі. Презентований аналіз є частиною постійнодіючого моніторингу медіа, який Міжнародний благодійний фонд АУП здійснює з 2002 року.
Коментарі
2