понеділок, 05 червня 2017 18:10

Нові види банківського шахрайства та як від них захиститися

Нові види банківського шахрайства та як від них захиститися
Як відрізнити працівника банку від шахрая і захистити свої кошти, розповів начальник оперативно-пошукового відділу ГУНП в Донецькій області Дмитро Ногін. Фото - viknaroff.lviv.ua

"Вашу картку заблоковано, банк проводить розширення вашої кредитної лінії, вам підключено функцію оплати таксі через мобільний" - будь-який дзвінок або смс з пропозиціями "від вашого банку" може виявитися пасткою шахраїв. Навіть набравши комбінацію цифр для відмови від послуги, з вашої картки можуть зникнути всі гроші.

Як відрізнити працівника банку від шахрая і захистити свої кошти, розповів начальник оперативно-пошукового відділу ГУНП в Донецькій області Дмитро Ногін, передає lavinfo.dn.ua.

Поліцейські розрізняють три основні способи викрадення коштів з електронних рахунків: переадресація з мобільного номеру жертви на телефон злочинця, махінації за допомогою мобільного додатку, виготовлення дублікату сім-картки жертви.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кіберполіція назвала найпопулярніші схеми шахраїв

1. Натисніть "зірочку"…

Для отримання персональних даних жертви злочинці використовують будь-які цифрові системи зберігання даних в інтернеті. Найчастіше - підшукують "клієнтів" в соцмережах.

Далі шахрай телефонує людині, представляється "фінансовим оператором" та пропонує відкрити кредитну лінію, зменшити кредитний ліміт або будь-яку іншу послугу. Для підтвердження операції зловмисник попросить набрати певну комбінацію цифр.

Якщо клієнт відмовляється від пропозицій "банку", шахрай переходить до "плану Б": каже, що цю програму вже було підключено автоматично, і за користування нею щомісяця будуть зніматися кошти. Все, що треба, аби "відключити послугу", - набрати певні цифри. Зайняті власними справами, люди, як правило, не вникають у суть та роблять все, що каже "оператор", своїми руками віддаючи заощадження в руки криміналітету.

На день зловмисник обдзвонює до 100 людей і тільки 1-2 стають жертвами, які втратили пильність.

2. Твоя майбутня зарплатня - у руках злочинців

Персональні дані та фінансовий номер шахраї використовують, аби отримати доступ до смс чи веб-банкінгу жертви. Але для проведення операцій аферистам потрібна додаткова інформація. Телефонуючи людині, вони вже назвуть її ім'я, дату народження, чотири перші та останні цифри рахунку.

Нещодавно з'явився новий "розвід", пов'язаний з тим, що у практику ввели пенсійні картки з фото, а у відділеннях банків встановили 3D-камери.

"Знаючи про це, шахрай телефонує бабусі: "Хто знімав з вашої карти гроші?" – "Ой, я давала онуку". "Ваша карта буде заблокована, ви не мали права давати оуку. Але ми можемо внести зміни у ваш кредитний договір, і ви зможете додати людину, яка зможе знімати гроші. Для цього вам потрібно зараз підтвердити операцію та внести дані". Бабуся робить усе за підказкою і всі її гроші переходять у власність злочинців, - повідомляє правоохоронець.

3. Коли ціна шахрайства – життя дитини

Якщо відомо, що сім-картка потенційного потерпілого "прив'язана" до банківської карти, шахраї можуть зробити дублікат його "сімки" та отримати доступ до його веб-банкінгу та всіх фінансових операцій.

Такий спосіб – найризикованіший і зазвичай його використовують при полюванні на великі суми. Це може бути під час продажу людиною дуже дорогої речі, але, на жаль, найчастіше жертвами стають родини, які збирають кошти на лікування дітей. Адже всі дані – ПІБ, фінансовий номер та необхідні реквізити зазвичай викладені в інтернеті.

"Як правило, зловмисники телефонують матері, на ім'я якої відкритий рахунок, з кількох телефонів, питають, чим допомогти. Також сигналом, що ви потрапили у поле зору шахраїв, може стати надходження невеликої суми грошей на ваш мобільний телефон. Все це злочинцям необхідно, аби пізніше перевипустити сім-карту", - попереджає поліцейський.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Нацбанку попередили про шахраїв

Як захиститися

Відрізнити шахрая від співробітника банку просто: працівники банку ніколи не вимагають передачі їм персональних даних. Без письмового дозволу клієнта отримати їх законно банк не може.

Не викладайте у відкритому доступі свої персональні дані

Ні в якому разі не повідомляйте конфіденційну інформацію та зміст СМС- повідомлень від банка стороннім людям

Не довіряйте, якщо зловмисник називає перші 4 цифри номеру вашої картки - вони однакові у серії випущених банківських карток

Не проводьте ніяких маніпуляцій з фінансами по телефону

Не прив'язуйте фінансовий номер до сторінок в соцмережах

Негайно заблокуйте вашу картку у разі будь-яких сумнівів

Використовуйте тарифні плани, при яких між мобільним оператором та клієнтом укладається контракт, тоді усі операції по зміні сім-картки будут проводитися особисто у відділенні компанії при пред'явленні паспорту.

Використовуйте надійні паролі

Пам'ятайте:

Банк ніколи не просить передзвонити йому

Всі дзвінки у банк здійснюються виключно на номер контакт-центру

Співробітники банку не телефонують, аби дізнатися конфіденційну інформацію, тим більш з невідомих номерів

Зі всіма питаннями краще особисто звертатися у банк

Бажано використовувати різні номери мобільних для різних карт, аби шахраям було складніше отримати доступ до ваших карт.

Невідомий намагався викрасти дитячі гроші із картки Анни Дахненко із селища Тростянець на Вінниччині. Представився працівником банку і просив вказати особисті дані клієнтки.

Зараз ви читаєте новину «Нові види банківського шахрайства та як від них захиститися». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути