четвер, 13 травня 2021 15:15

Авіакатастрофа Ан-26: слідство відновило повну картину трагедії

Слідство відновило повну картину та встановило причини авіакатастрофи літака Ан-26Ш у Чугуєві на Харківщині.

Основна причина трагедії - дозвіл на злети конвеєрним способом. Про це розповів начальник слідчого відділу Державного бюро розслідувань України Вадим Приймачок.

Автор: hups.mil.gov.ua
  На Харківщині розбився військовий літак Ан-26. Із 27 присутніх на борту вижив тільки один
На Харківщині розбився військовий літак Ан-26. Із 27 присутніх на борту вижив тільки один

"Менше восьми місяців знадобилося слідчій групі ДБР для того, щоб розібратися з обставинами трагедії. Основною її причиною є незаконний дозвіл керівником польотів на аеродромі "Чугуїв" на злети літака у конвеєрний спосіб. Такі дозволи відбувалися протягом останніх чотирьох польотів перед трагедією. Це призвело до того, що поломка системи ПРТ-24, яка свідчила про некоректну роботу лівого двигуна, була виявлена під час заходу на останній зліт. Через те, що відбувався конвеєр, поломка не змогла бути виявлена екіпажем своєчасно", - сказав Приймачок.

Він додав, що літак із цією поломкою злетів, але керівники польотів не надали практичної допомоги екіпажу для безпечної посадки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Катастрофа Ан-26: звільнений керівник університету хоче поновитися на посаді

Серед інших причин трагедії - незаконне допущення до польотів у складі екіпажу курсантів, які не завершили відповідну програму підготовки; видання документів, які дозволяли вправи, не передбачені керівництвом льотної експлуатації літаків Ан-26; систематична організація польотів із більшою, ніж дозволено, кількістю курсантів на борту; дозволи на польоти у нічний час без необхідної кваліфікації командира екіпажу.

"Внаслідок того, що екіпаж був недостатньо підготовленим до польотів уночі, за відсутності допомоги з боку керівництва, відбулося падіння з подальшими трагічними наслідками. Мали місце постійні змішування членів екіпажу-курсантів і постійні перевищення кількості курсантів на борту літака. У нашому випадку, що стосується 25 вересня, на борту літака замість визначених нормативами 10 курсантів-штурманів у салоні перебували аж 20, тобто вдвічі більше", - пояснив Приймачок.

Він додав, що до виконання польотів був допущений командир екіпажу, який не поновлював навичок польотів уночі протягом понад 11 місяців, тож тієї ночі через це він не впорався із ситуацією. Також тієї ночі до виконання польотів були допущені два курсанти-льотчики четвертого курсу, які не мали права виконувати зазначені обов'язки, оскільки були тільки на стадії проходження відповідної програми навчання і її не завершили.

Торік 25 вересня о 20:45 поблизу м. Чугуїв на відстані близько 2 км до військового аеропорту впав літак Ан-26 ЗСУ військової частини А 4104 з подальшим загоранням. На борту були 27 курсантів і офіцерів Харківського національного університету Повітряних сил ім. Івана Кожедуба. Вижив один.

Зараз ви читаєте новину «Авіакатастрофа Ан-26: слідство відновило повну картину трагедії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути