41-річний підприємець Василь Паландюк із села Сопів Коломийського району на Івано-Франківщині зробив із військового ГАЗ-66 джип-усюдихід "Хижак".
На подвір"ї зустрічає дружина Ірина Паландюк. Проводить до великого гаража, де стоять яскраво-жовтий "Хижак", спортивний мотоцикл "Ямаха-650" та бус "фольксваґен".
— Він усі Карпати на мотоциклі об"їздив. Мене з собою не брав, — каже жінка.
Ірина та Василь одружені 20 років. Чоловік має хлібопекарню. У вільний час займається мотокросом у спортклубі "Карпати". Старенький ГАЗ переробив на всюдихід, щоб із сім"єю в гори їздити.
— Весь час пропадав, а вдома дружина, діти. Такої машини, щоб помістилися всі, не знайшов. Почав робити "Хижака", — приєднується до розмови Василь Паландюк. — Тепер заїхав на якусь базу, сім"я внизу відпочиває, а я — на свого залізного коня й у гори погнав.
У новій машині поміщаються сім чоловік, у кузові залишається місце ще для 11 та трьох спортивних мотоциклів.
Підприємець робив "Хижака" два роки. На деталі та запчастини пішло близько $10 тис.
— Кузов переробляли кілька разів. Складали вручну, підбирали форму, — Василь Паландюк відкриває дверцята розцяцькованого джипа.— Тюнінг теж ручний, ніяких станків. Основна частина від ходової ГАЗ-66, кабіна ГАЗ-3709. Сидіння піднімаються автоматично. Взяв із джипа "Черокі".
Цікавлюся, як обходиться без інженерної освіти.
— Допомагали друзі з коломийського мотоклубу: Іван Кавацюк, Тарас Олексюк, Сергій Семенчук. Книжки спеціальні вечорами читав, — каже.
"Хижака" господар випробовував у кар"єрі неподалік Коломиї. У Китанецькому лісі спеціально заїхав у болото, машина загрузла, потім довго буксував і почав витягувати її лебідками.
Позашляховик оброблений спеціальною рідиною для захисту від подряпин. Машина вільно долає річки глибиною півтора метра і підйоми на 60°. Василь Паландюк виїздив "Хижаком" на найкрутіші карпатські гори Петрос, Близнюки й Жандарми.
— Наша машина має три нагороди з Київського міжнародного автосалону SIA, — хвалиться дружина Ірина, включає прожектори. — Здатна розвивати швидкість 95 кілометрів.
У"Хижака" дизельний 6-літровий двигун марки "Мерседес". На 100 км потрібно 8 л пального.
— На виставці підходили до мене поляки, словаки, італійці. Цікавилися "Хижаком" представники з Київського танкового заводу, — розповідає Василь. — Пропонували навіть переобладнати під пожежну машину, щоб вона могла їздити у важкодоступних місцях.
Паландюк торік урятував чоловіка, який зірвався в горах.
— У Верховині пішли в кафе кави випити, прибігає якась жінка заплакана. Каже, чоловік зірвався зі скали, непритомний, кров"ю стікає. Я його звозив із-під Бербенскулу, це дуже скеляста й крута гора. Спеціального транспорту рятівники не мали, — продовжує чоловік. — Доїхав потоками, бездоріжжям до лісу. На "Хижаку" потерпілого доставили вниз, там чекала "швидка" з Івано-Франківська.
Василь говорить, що ГАЗ-66 — єдина машина в Україні, в якій блокуються усі колеса.
— У болоті одне колесо хоч на три відсотки провернеться, йде зцепка на усі, машина спокійно виїжджає будь-де, — пояснює.
Василь Паландюк збирає деталі для нового всюдиходу "Хижак-2".
Коментарі