понеділок, 02 вересня 2013 06:45

Трамвай коштує 13 мільйонів гривень

Автор: фото: Ярослав ТИМЧИШИН
  Трамвай ”Електрон” виїжджає з площі Соборної у центрі Львова. У ньому 58 сидячих місць, одне — для інвалідів
Трамвай ”Електрон” виїжджає з площі Соборної у центрі Львова. У ньому 58 сидячих місць, одне — для інвалідів

Новий низькопідлоговий трамвай курсує у Львові на маршруті №9а з 24 серпня. Його виготовили на місцевому заводі "Електрон". Коштує 13 млн грн.

— 20 мінут жду на новий трамвай, — 69-річний Василь Лук'янов стоїть на кінцевій зупинці "Площа Соборна" у центрі. — Внучка казала, що вчора бачила його на вокзалі. Хочеться проїхатися, поки не поламався. Наші ж дороги такі, що ніяка чудо-техніка довго не послужить. "Хюндай" — хороший приклад.

Трамвай приїздить о 12.22. Він має п'ять жовтих секцій, з'єднаних "гармошками", вікна затоновані. Підлога за 20 см від землі. Троє студентів фотографують його на мобільні телефони. Трамвай стоїть на кінцевій 3 хв.

— Сірьожа, це ж не наш маршрут! — гукає чоловіка жінка років 50.

— Та яка різниця, — той заскакує у трамвай. — Сідай, проїдемося кілька зупинок і вийдемо. Дивися, яка красота.

Пасажири купують квитки у водія. Передає разом з рештою у віконечко дверей. За хвилину прямує до залізничного вокзалу. Назви зупинок вказані на біжучій стрічці в салоні. Там встановили шість плазмових екранів. Без звуку транслюють виступ співака Елвіса Преслі. Є кондиціонер і безкоштовний Wi-Fi. Усього вагон уміщує 250 пасажирів — у півтора разу більше за звичайний. 58 сидячих місць обшиті зеленим вельветом. Є одне — для інвалідів.

За 10 м трамвай потрапляє у корок на вул. Івана Франка. Перехожі зупиняються, знімають транспорт на мобільні телефони. На вул. Саксаганського заходить жінка з дитячим візком:

— Давно чекала на цей трамвай. Через сходи і поручні у старих занести візок неможливо. Три зупинки з малечею пішки ходила. Нам трохи не по дорозі, треба йти аж до Сахарова в поліклініку, але трохи під'їду.

До залізничного вокзалу прибуваємо із 20-хвилинним запізненням. Доки стоїмо на кінцевій зупинці, 3 хв. розмовляю з водієм 53-річним Степаном Поплавським. Він у чорних штанях, блакитній сорочці з вишитими золотими нитками погонами. На грудях значок "Львівелектротранс".

— Працюю водієм трамвая більше 30 років. Цим чудом учився керувати півтора місяця, — говорить. — З напарником по ночах виїжджали. Розганяли до 80 кілометрів на годину. Але зараз через розриті вулиці і постійні корки нема куди гнати. Найважче було звикнути до довжини — 30 метрів. Керування зручніше, ніж у звичайних трамваїв. Панель повністю сенсорна, як у крутих телефонах. Одним дотиком відкриваю всі двері, рушаю чи гальмую. Усі написи під кнопками українською. На двох моніторах можу розглядати дорогу спереду і ззаду.

62 трамваї курсують у робочі дні Львовом. У вихідні — близько 50. Більшість виготовили у 1970-1980-х на чеському заводі "Татра". 2008 року придбали 22 вживані  вагони цього виробника. 2013-го восени запустять п'ять німецьких трамваїв 1998 року випуску. Один коштує 50 тис. євро.

Зараз ви читаєте новину «Трамвай коштує 13 мільйонів гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути