Новий низькопідлоговий трамвай курсує у Львові на маршруті №9а з 24 серпня. Його виготовили на місцевому заводі "Електрон". Коштує 13 млн грн.
— 20 мінут жду на новий трамвай, — 69-річний Василь Лук'янов стоїть на кінцевій зупинці "Площа Соборна" у центрі. — Внучка казала, що вчора бачила його на вокзалі. Хочеться проїхатися, поки не поламався. Наші ж дороги такі, що ніяка чудо-техніка довго не послужить. "Хюндай" — хороший приклад.
Трамвай приїздить о 12.22. Він має п'ять жовтих секцій, з'єднаних "гармошками", вікна затоновані. Підлога за 20 см від землі. Троє студентів фотографують його на мобільні телефони. Трамвай стоїть на кінцевій 3 хв.
— Сірьожа, це ж не наш маршрут! — гукає чоловіка жінка років 50.
— Та яка різниця, — той заскакує у трамвай. — Сідай, проїдемося кілька зупинок і вийдемо. Дивися, яка красота.
Пасажири купують квитки у водія. Передає разом з рештою у віконечко дверей. За хвилину прямує до залізничного вокзалу. Назви зупинок вказані на біжучій стрічці в салоні. Там встановили шість плазмових екранів. Без звуку транслюють виступ співака Елвіса Преслі. Є кондиціонер і безкоштовний Wi-Fi. Усього вагон уміщує 250 пасажирів — у півтора разу більше за звичайний. 58 сидячих місць обшиті зеленим вельветом. Є одне — для інвалідів.
За 10 м трамвай потрапляє у корок на вул. Івана Франка. Перехожі зупиняються, знімають транспорт на мобільні телефони. На вул. Саксаганського заходить жінка з дитячим візком:
— Давно чекала на цей трамвай. Через сходи і поручні у старих занести візок неможливо. Три зупинки з малечею пішки ходила. Нам трохи не по дорозі, треба йти аж до Сахарова в поліклініку, але трохи під'їду.
До залізничного вокзалу прибуваємо із 20-хвилинним запізненням. Доки стоїмо на кінцевій зупинці, 3 хв. розмовляю з водієм 53-річним Степаном Поплавським. Він у чорних штанях, блакитній сорочці з вишитими золотими нитками погонами. На грудях значок "Львівелектротранс".
— Працюю водієм трамвая більше 30 років. Цим чудом учився керувати півтора місяця, — говорить. — З напарником по ночах виїжджали. Розганяли до 80 кілометрів на годину. Але зараз через розриті вулиці і постійні корки нема куди гнати. Найважче було звикнути до довжини — 30 метрів. Керування зручніше, ніж у звичайних трамваїв. Панель повністю сенсорна, як у крутих телефонах. Одним дотиком відкриваю всі двері, рушаю чи гальмую. Усі написи під кнопками українською. На двох моніторах можу розглядати дорогу спереду і ззаду.
62 трамваї курсують у робочі дні Львовом. У вихідні — близько 50. Більшість виготовили у 1970-1980-х на чеському заводі "Татра". 2008 року придбали 22 вживані вагони цього виробника. 2013-го восени запустять п'ять німецьких трамваїв 1998 року випуску. Один коштує 50 тис. євро.
Коментарі