Львів"янин Павло Фішкус, 23 роки, торгує запчастинами до автомобілів. Торік купив за $4 тис. "жигулі" дев"ятої моделі 1992 року випуску. Нині після технічного переоснащення та декоративного оздоблення машина коштує щонайменше $11 тис.
— Усе починалося з фільму "Форсаж", — розповідає Павло. Він просить звертатися до нього на прізвисько Фікус. — Подивився кіно й захотілося мати круту тачку. Зі своєї першої зарплати купив "запорожець". Виклав за нього 70 доларів. Але тюнінгу він, бідолаха, не витримав — згорів.
Невдовзі після покупки машини Фікус потрапив в аварію. Його позбавили водійських прав. Тоді й узявся за "дев"ятку".
— Перешив салон. Замовив нові бампери. Я фанат "ферарі", тому обрав яскраво-червоний колір MILANO RED. Довго його шукав. Друзі вже зневірилися. Таки знайшов, — каже Павло. — У коробці зробили сьомий ралійний ряд. У двигуні до максимуму розточили головку. Полірували впускний колектор. Усього й не пригадаєш. Для участі в гонках поставили два спарених карбюратори. Але по місту з ними не поїдеш — так гудуть, що голова починає боліти.
За ходову частину чоловік заплатив $800.
— Насправді тих грошей ніхто не рахує, — продовжує. — Наприклад, кермо зі Штатів коштувало мені 20 баксів. Смішна ціна. Тут за такі дєньгі не купиш турецького руля. Зовнішній тюнінг, порізка капота, "пороги" обійшлися в 250 доларів. Ралійний ряд у коробці — ще 300. Але найбільше виніс двигун. У скільки його сьогодні оцінити, навіть не знаю. Дякую друзям, що допомогли. Сам, напевно, не впорався б.
Фікус запрошує проїхатися. Він не користується паском безпеки, але нам радить. Їдемо на пустир неподалік Стрийського автовокзалу.
— Мені не цікаво робити машину, яка їздить по прямій, тому нещодавно замовив комплект спортивних стійок, — розповідає, не відводячи погляду від дороги. На спідометрі — 130 км/год. — Якщо машина в бойовому режимі, то на 600 метрів і на четвертій передачі спідометр зашкалює, а є ще п"ята.
Зупиняємося на безлюдному пустирі. Фікус пропонує провести майстер-клас зі створення димової завіси. Під колеса виливає мастило. Газує на місці.
— Це називається "убєй рєзіну", — жартує. — До речі, диски на колесах — ексклюзив. Таких — два комплекти в Україні. Це російські ковані диски SLIK. Павло на "дев"ятці" бере участь у всіх місцевих змаганнях із перегонів та автозвуку. Цього року отримав дві грамоти.
— Найбільший виграш — 70 доларів. То був неофіційний заїзд із місцевими мажорами. Вони були на "мазді", і перегони запропонували самі, — продовжує. — А взагалі на змаганнях можна виграти тисячу гривень. Мені до того ще далеко.
Павло виносить із машини невеличку ганчірку. Протирає капот.
— Узагалі тюнінгувати найкраще вітчизняні марки авто. Порівняно недорогих деталей до них безліч, — пояснює. — До таких машин треба лише мати час і вміння. Одного разу три доби просидів у гаражі, готувався до змагання. Виграв тоді ящик пива та дві пляшки коньяку.
Пропонує повертатися до міста.
— Тахометр кохана дівчина подарувала, — додає. — Він теж американський.
Коментарі