
— Якщо три рази за день не пошлють — спати вночі не можу, — жартує провідний інженер Львівавтодору 50-річний Іван Рибак.
Улітку в місті знову почали працювати евакуатори. Дві машини забирають неправильно припарковані автівки на штрафмайданчик. Днями має запрацювати третя. Аби повернути свій транспорт, водії мусять сплатити 289 грн.
Іван Іванович входить до комісії, яка виявляє порушників і складає протокол. У ній чотири людини — представники автодору, електротрансу, управлінь із надзвичайних ситуацій і транспорту. П'ять разів на тиждень із 9.00 до 18.00 обходять центральні вулиці міста. Коли бачать порушення — телефонують водієві евакуатора.
У вівторок о 10.00 прямуємо до пл. Соборної.
— За день відвозимо 10-16 машин, які блокують проїзд трамваїв, зупинки громадського транспорту, — говорить Рибак. — Нам дорікають, що забираємо тільки недорогі машини. Це неправда. Водії дешевих порушують рідко, бояться платити потім.
— Минулого тижня з головою одного районного суду сварилися. Став прямо під світлофором, — додає Василь Марцинюк з управління транспорту. — Вибіг, корочкою махає: "Так, я порушив. Але мені треба було!".
— Що ж йому зробиш, як у нього задниця ширша за отой "жигуль", — Іван Рибак розводить руками. — Серед порушників жінок і чоловіків приблизно порівну. Блондинок багато. Питаю одну: "За скільки метрів від пішохідного переходу можна паркуватися?". Вона голову чухає, а сама стоїть прямо під знаком "перехід".
Працівники комісії чіпляють на лобове скло автомобілів попередження. Якщо за 10 хв. машина стоїть там само, заповнюють протокол. Зупиняються біля синього "опеля", припаркованого навпроти квіткового базару. Рибак "мильницею" фотографує пошкодження на легковику, номерні знаки. Під'їжджає евакуатор.
— Що ви робите? — дорогу перебігає жінка років 40. До коліс її автівки вже причепили кріплення. — Я на 10 хвилин у перукарню вибігла, а ви вже тут.
— Знак стоїть, паркуватися не можна. Їдьте звідси швидше, — Іван Іванович махає рукою. — Якщо водій встигне прибігти до того, як машину завантажили, відпускаємо без штрафу. Трапляється, що на таксі наздоганяють. Тоді теж грошей не беремо.
— Та ви своїм евакуатором більшу пробку робите, ніж та машина, — 37-річний Віктор Панчук виглядає з червоного "ланоса". — Краще би про парковки нормальні в центрі подумали. Якщо лишити машину нема де, то й ставимо де попало.
Наступних двох порушників також відпускають. Нарешті вантажать чорну "хонду" із номерами "ВР". На бордюрі залишають наклейку, що автомобіль забрали на штрафмайданчик. Евакуатор прямує до трамвайного депо по вул. Городоцькій. Там для автомобілів відгороджена невелика територія. Водій із напарником обережно опускають "хонду" на асфальт. За цим спостерігає механік автодільниці Сергій Холименко, 43 роки.
— Сварки щодня, — розказує. — Двічі міліцію викликали, бо власники машин грозилися побити, братву приводять. Трапляються і депутати, — киває на "хонду", — і ДАІ, і СБУ. Корочкою світить, по телефону когось видзвонює. А потім усе одно платить. Недавно машину з польськими номерами мали. Власник — негр, говорить: "Я їду поїздом на море. Може, машина у вас поки що постоїть? То ж безплатно?". А розмір штрафу і справді не залежить від того, скільки днів авто на майданчику. Було, через паркан уночі лізли, щоб автівку забрати. А найгірше, коли водій жінка. Крику буде на годину. Одна язва з Донецька минулого тижня грозилася Януковичу подзвонити.
100
автомобілів забрали евакуатори від початку своєї роботи 4 липня. Прибуток "Львівелектротрансу", на балансі якого перебуває техніка, становить близько 30 тис. грн.
Коментарі