Під час проходження калюж автомобіль може захлогнути або втратити керованість.
"Є велика ймовірність того, що під калюжею лежатиме цеглина чи буде відчинений каналізаційний люк. Тому для проїзду невеликим водоймами бажано мати певні навики", - розповідає Сергій Гільов, інструктор-викладач школи контраварійного водіння "Драйв-клуб Альфа щит". Він навчає, як керувати автомобілем у екстремальних умовах.
Яку завглибшки калюжу може безболісно пройти автомобіль?
- Ну глибшу висоти колеса машини. Але якої б глибини водойма не була, краще почекати поки по ній проїде інше авто. Тоді можна точно оцінити глибину водойми. Розрахувати, з якого боку можна буде більш безпечно її пройти.
Якщо вже в'їхали у глибоку калюжу, як у ній керувати автомобілем?
- Її долають повільно на першій передачі, оберти двигуна тримають на рівні 2500, щоб створити тиск у випускній системі автомобіля й туди не потрапила вода. Слід бути готовим увімкнути максимальну швидкість двірників у разі піднятої хвилі в калюжі. При проходженні водойми кермо тримають прямо, гальма не затискають. На дні калюжі може бути камінюка. Якщо триматимете кермо повернутим або натиснутими гальма, якась завада на дні калюжі може добряче попсувати підвіску автомобіля, деформувати колісний диск.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Підвищена плата за пальне - це рекетня" - експерт
Як може змінитися керування автомобілем у калюжі?
- Часто виникає аквапланування – колеса не встигають продавити водяний покрив і котяться по ньому, втрачається керованість. Аквапланування найбільш ймовірне під час швидкості понад 70 км/год у калюжі, глибшій 4 см. Тоді рульове колесо стає як ватне — легко обертається, машина керма не слухається. У подібній ситуації варто скинути газ і поставити колеса паралельно кузову. Як тільки з'явиться зчеплення з дорогою, авто поїде прямо. Аквапланування може виникати на парі коліс одного борту. Наприклад, під час їзди у правому ряду по калюжі вздовж бордюру. Тоді праві колеса проковзують, авто тягне праворуч. У подібних випадках слід тримати кермо лівіше, щоб авто не викинуло на тротуар, коли пройде аквапланування.
Чому автомобілі глохнуть у калюжах?
-Це може статися через потрапляння води на електроніку, затоплення водою вихлопного тракту або гідроудар. На електроніку вода може потрапити і через велику хвилю — вода вкриває капот і просочується до моторного відсіку через зазори або решітку радіатора.
Що таке гідроудар?
-Під час гідроудару вода потрапляє до двигуна через повітряний фільтр. Тоді на такті стиску, коли обидва клапани закриті, поршень, рухаючись вгору, впирається у водну пробку. Тиск усередині циліндра суттєво підвищується. А двигун, продовжуючи цикл, намагається довести шатун до верхньої точки. Практично, поршні в одному або декількох циліндрах одразу зупиняються, а колінчастий вал, продовжуючи обертатися, приймає на себе величезні навантаження. Він гне шатуни, ламає пальці поршнів і часто псується сам. Особливо небезпечний гідроудар для дизелів.
Як розпізнати гідроудар?
-Під час гідроудару зазвичай із капота валить дим, з під машини витікає охолоджуюча рідина. До речі, більшість страхових компаній навіть за умов повного КАСКО не відшкодовують гідроудару. Тому глибокі калюжі краще оминати.
А якщо автомобіль заглох, але це не гідроудар?
-У жодному разі не потрібно зразу ж запускати двигун. Якщо десь закоротило електроконтакти, почекайте 10-15 хвилин і краплі води випаруються від тепла двигуна. Якщо ж мотор не заводиться, а працює стартер, можна увімкнути першу передачу й витягнути авто із калюжі стартером. Але це має бути рух не довше десяти секунд. Інакше стартер згорить. В машинах із "автоматом" це зробити не вийде.
Коментарі
1