Третину свого візиту в Україну Московський патріарх Кирило перебував у Одесі.
— Патріарх знову приїхав у розвідку боєм, — коментує візит 54-річна Людмила Филипович, директор Центру релігійної інформаційної свободи. — В українське суспільство запущені певні ідеї. Далеко не всі в захваті від його концепції "русского мира". Тому Кирило й заявляє, що хоче поспілкуватися з людьми, побачити, наскільки ми з"їмо цю інформацію, перетравимо і чи вона нам сподобається. Як на мене, це повернення до початку ХІХ століття, коли були популярними слов"янофільські об"єднавчі ідеї. Не вважаю цей намір патріарха плідним. Маючи за плечима 20 років автономного існування православних церков — Московського, Київського патріархатів та Автокефальної — навряд чи українці погодяться на ідею Кирила. Лише прихильників Київського патріархату налічують близько 15 мільйонів.
— Московському патріарху варто було б визнавати 34-те Апостольське правило: "Єпископам кожного народу потрібно знати свого главу", — додає доктор богослов"я Дмитро Степовик, 71 рік. — Українці як окремий народ мають свого главу церкви. А тому нав"язування Кирила Гундяєва: "я — ваш патріарх, а ви — мої" звучить нетолерантно. Воно розходиться із самим духом Євангелія, у якому закладено принцип незалежності, помісності, автокефальності церков. Цей цезаропапізм, у брутальній формі перейнятий від Візантії, у ХХІ столітті виглядає жахливо.
Цей цезаропапізм, перейнятий від Візантії, у ХХІ столітті виглядає жахливо
В Одесі дорогу перед патріархом до собору вистелили трояндами. Він пройшов, а жінки кинулися збирали пелюстки. Казали, що заварюватимуть із них чай і поїтимуть онуків, бо по тих трояндах пройшов сам патріарх! Такого не було навіть за язичницьких часів. Це повернення православ"я до диких, незрозумілих і абсолютно неєвангельських забобонів.
Занадто вже часто приїжджає Кирило. Сибір неісходимий, язичницький, мусульманський, сектантський. Їдь на свою батьківщину і наводь там лад. Але ж ні — вп"явся в Україну.
Коментарі
56