Автовиробники вважають, що рішення депутатів підтримає розвиток вітчизняного автопрому. А імпортери готуються відмінити введені у травні знижки.
Необхідність відкласти зниження мита мотивується можливим зниженням надходжень до держбюджету на суму 264 млн доларів. Крім того, автори законопроекту вважають, що вітчизняному автопрому ще потрібно трохи часу для адаптації.
16 травня Державна митна служба, керуючись підписаним Україною Протоколом про вступ до СОТ, оголосила про введення нових ставок ввізних мит, у тому числі і 10-процентної - на автомобілі.
Вже 22-23 травня ряд автоімпортерів і дилерів оголосили про зниження цін на 7-15% у зв"язку зі вступом країни до СОТ. Тепер компанії сподіваються лише на ветування закону президентом - інакше ті, хто знизили ціни, будуть змушені підвищити їх знову.
"Ми постараємося не підвищувати ціни до рівня, на якому вони були до 16 травня. Зупинимося на компромісному варіанті. Остаточна ціна залежатиме від того, скільки автомобілів ми розмитнимо до повернення мита на рівень 25%", - говорить гендиректор офіційного імпортера Mazda і Suzuki компанії "Авто Інтернешнл" Олена Дуніна.
У офіційного імпортера Mitsubishi, ТД "Ніко", позиція інша. "Ми діємо за законами ринку і тому в травні знизили ціни на стільки, скільки заощадили від зниження мит. Тепер ми піднімемо їх на той же рівень", - сказав директор з продажу і реклами ТД "Ніко" Максим Рабинович.
Проте підвищення цін, на думку пана Рабиновича, лише частина проблеми: нововведення ламає структуру авторинку, оскільки мито на автомобілі з об"ємом двигуна менше 1 л і більше 2,2 л буде складати 10%.
У результаті виникне ситуація, за якої багато автомобілів класу D (середнього) стануть рівноцінні моделям класу C (малого середнього). А моделі з трохи більшим об"ємом двигуна можуть опинитися дешевшими за своїх прямих конкурентів.
Конкуренція може бути навіть в рамках однієї моделі. "Наприклад, наша модель Outlander продається в модифікації з 2- і 2,4-літровим двигуном, - говорить Максим Рабинович. - Швидше за все, від однієї з модифікацій доведеться тимчасово відмовитися".
У "Тойота Україна", попри те, що на деякі варіанти автомобілів, які імпортуються компанією, розповсюджується 10-процентне мито, міняти ціни до кінця року не збираються. "Інакше ми розбалансуємо наш модельний ряд", - стверджує генеральний менеджер з продажів ПІІ "Тойота Україна" Роман Кузьмін.
Для українських виробників повернення до старого мита - привід радіти. На сайті корпорації "Богдан", що здійснює збірку автомобілів марок ВАЗ, Kia і Hyundai, вже через декілька годин після рішення парламенту було опубліковано повідомлення про схвалення нового закону.
На думку президента корпорації Олега Свинарчука, піврічне відстрочення дозволить компанії завершити інвестиційні проекти - зокрема, будівництво заводу з повномасштабного виробництва автомобілів в Черкасах і другої черги автобусного виробництва на заводі корпорації в Луцьку.
Радіють відстроченню зниження мит і в корпораціях "Укравто" і АІС. Втім, Роман Кузьмін вважає, що ухвалення закону навряд чи приведе до того, що споживачі сильно змінять свої переваги і переорієнтуються на українську продукцію. "Вони, швидше за все, відкладуть покупку автомобіля до наступного року", - говорить він.
Залишається тільки сподіватися, що Міністерство фінансів не змінить принцип нарахування акцизу на нові автомобілі ще в поточному році. Мінфін пропонує враховувати при визначенні акцизу не об"єм двигуна, а вартість машини, і якщо його ініціативу підтримає уряд, автомобілістів чекає чергове подорожчання, заявляють експортери.
Це нововведення експерти пов"язують з бажанням уряду компенсувати втрати бюджету від зниження з 25% до 10% ввізного мита на автомобілі після вступу України у ВТО. А, оскільки мита на імпорт авто відкладені до 2009 року, то логічно було б відкласти і введення нового нарахування акцизів, повідомляє Newsru.ua.
Коментарі
2