5 квітня жителі Києва почали викладати в мережу скріншоти з аномально високими цінами на послуги сервісів таксі Uber, Uklon і Bolt. Подекуди ціни сягали 1 тис. грн і вище.
Строгий локдаун та обмеження в роботі транспорту нагадали нам про давно забуте явище як пікове навантаження на транспортну систему. Таке траплялося і раніше під час сильних снігопадів, великих концертів чи футбольних матчів, пише AIN.UA.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Безсовісні. Ображаєте людей" - кияни штурмували метро й лаяли поліцейських
Такі явища часто викликали певне обурення в суспільства, але соціальної значущості ситуації додав локдаун. Після чого ЗМІ почали активно поширювати хибні факти про ситуацію на фоні скріншотів із захмарними цінами, пояснює екскерівник сервісів Bolt в Україні, експерт ринку Тарас Потічний.
Один із перших міфів про те, що таксисти самі підняли цін. Кількість водіїв-таксистів, які самостійно встановлюють ціну, за останні 5 років скоротилася майже до нуля. Сучасний таксист може лише або погодитися з ціноутворенням, що пропонує йому сервіс, або ні.
Наступний хибний факт, що сервіси з перевезень/служби таксі підвищили ціни. Така ситуація сервісам не вигідна. Вони і справді мають ряд інструментів для регулювання ціноутворення, але значною мірою є заручниками цієї ситуації.
Також поширюють інформацію, що така ситуація буде протягом усього періоду транспортного обмеження. А насправді баланс відновиться вже за 1-2 дні і збільшений попит у години пік буде не більший ніж зазвичай. А якщо період жорстких обмежень затягнеться, то ми спостерігатимемо те саме, що й минулого жорсткого карантину - мінімальні ціни майже цілодобово.
Ще один міф про класичні преміальні служби, які не підняли ціни, бо вони дбають про клієнтів. Справді, можна помітити заяви деяких елітних компаній про те, що їх ціноутворення не змінилося. А все тому, що вони так не вміють. Мається на увазі відсутність складного програмного забезпечення, що прораховує безліч показників попиту та пропозиції для формування відповідної ціни. Нішеві чи преміальні сервіси не мають такої еластичності до зміни попиту. Тобто їх і не почали частіше замовляти, щоб виправдати підвищення цін.
Ситуація з високими цінами швидко сама себе врегулює. Сервіси почали активно заохочувати фінансово водіїв переглянути свої плани, та все ж вийти "на лінію". Хайп за день-два спаде, перепустки дійдуть до більшої кількості містян і баланс буде відновлено.
Протягом кількох днів після стабілізації стану, дисбаланс повернеться в протилежну сторону і про хоч мінімальний коефіцієнт навіть у час пік водіям можна буде лише мріяти.
Із 5 квітня в Києві різко підвищилися ціни на таксі. Причиною є жорсткіші карантинні обмеження в громадському транспорті. Користуватися столичним метрополітеном і наземним громадським транспортом можуть тільки власники спеціальних перепусток - працівники критично важливої для міста інфраструктури. Але навіть такі пасажири повинні займати в салоні не більш як 50% технічної місткості транспорту.
Коментарі