До кінця цього року місто будуть обслуговувати лише ці машини.
"Упродовж 2007-2010 років наше управління безоплатно отримало більше сотні трамваїв із Швейцарії. Плюс запчастини до них. У нас буде створений цех по ремонту швейцарських візків, цех по ремонту пневматичного обладнання, по переобладнанню електричного обладнання та інші", - сказав начальник Вінницького ТТУ Володимир Бугайчук.
Нині у Вінницькому трамвайному депо 104 швейцарські трамваї – 76 моторних та 28 причіпних. Один вагон розрахований на 118 стоячих місць та 47 сидячих. Деякі з подарованих трамваїв 1956 року випуску.
"Коли у Швейцарії вагон заїжджає на капітальний ремонт, виходить практично новий. Тому обладнання в них сучасне. Нас партнери готові ще й запчастинами забезпечувати. Взамін нічого не хочуть. Тільки щоб їхні трамваї експлуатувалися", - зазначив начальник технічного відділу трамвайного депо Григорій Костира.
Вінницьке ТТУ зобов"язалося, що машини відпрацюють не менше 10 років.
"Для швейцарців вони дуже дорогі. Колись коштували шалені гроші. Їх було мало, тому і назвали "Міражами", як щось нереальне", - пояснив Костира.
"Оскільки Швейцарія має гірську місцевість, їхні трамваї обладнано чотирма системами гальмування. Тому у разі, якщо одне із гальм вийде з ладу під час руху, вберегтися від аварій допоможе будь-яка із трьох систем, що залишаються", - додав Бугайчук.
18 серпня влада Вінниці дозволила міському ТТУ продати п'ять чеських трамвайних вагонів КТ-4SU, що обслуговували місто раніше.
"Чеські трамваї, мають реостатну систему управління тягового двигуна, в швейцарських - система переключення режимів комбінована. У чеських напруга не перемикається, а діє постійно упродовж усього маршруту, тоді як "швейцарці" під час руху самостійно вимикають та вмикають її, підбираючи найоптимальнішу", - зауважив Бугайчук.
Вінничани за продаж "чеських" трамваїв очікують отримати понад 1 мільйон гривень. Отримані кошти підуть на розвиток КП "ВТТУ".
"Вартість одного нового чеського трамваю складає 1,5 мільйона євро і випускаються вони лише на спецзамовлення. А Вінниця готова продавати своїх "чехів" після проведення їх капітальних ремонтів в середньому за 250 тисяч гривень за одиницю. Така співпраця може бути корисною й іншим обласним центрам нашої держави", - зауважив Бугайчук.
Нагадаємо, нещодавно у Вінниці також з'явився прогулянковий трамвай. А ось у Києві пасажирські трамваї перестануть ходити по набережній.
Коментарі
1