Із 45-річним Валерієм Міроновим розмовляємо про найбільш гострі проблеми столиці й зокрема Подільського району, який він представляє у Київській міській раді.
Пане Валерію, що має змінитися у Київраді після виборів?
— Перш за все треба стабілізувати ситуацію, повернути у київську владу спокій і планомірність. Будь-яка складна управлінська система може розвиватися лише за умов прогнозованості. Цього нам критично бракує останнім часом.
У Київраді ви представляєте Поділ. Район має безліч проблем. Які з них вважаєте першочерговими?
— Насамперед це транспортні негаразди. Нині Подільський район перетворюється на своєрідного заручника інших районів. Кажу про розв"язку, що будують на Рибальському та Трухановому островах. Вона має врятувати Лівий берег від тисняви на мостах. Але поки що цей проект, на жаль, загрожує Подолу блокадою машин. Адже автомобілі, які вже прибувають Новим Гаванським мостом, потрапляють на вузькі вулички та перевантажену Набережно-Хрещатицьку вулицю.
У чому причина цієї нової проблеми для Подолу?
— Проект, на мою думку, реалізується неправильно. Передбачалися насамперед мости через Дніпро, і якнайшвидше спорудження метро до масиву Райдужного. Ця фаза провисла. Нині у людей не викуплено землю під трасу. Рано відкрито автомобільний рух новим мостом — адже досі не збудовано естакади над Набережно-Хрещатицькою, не звільнено деяких майданчиків. А ми наближаємось до Євро-2012 і маємо вирішувати проблеми значно швидше.
Разом із тим на Поштовій площі постійні затори. Поділ не розрахований на великий потік "транзитного" транспорту. Тут і питання схеми дорожнього руху, і нестача паркувальних місць. Ситуацію треба рятувати комплексно — і на рівні району, і на рівні міста.
Доводилось чути, що рух старим Подолом блокують трамвайні лінії, шуму від них багато… Може, їх замінити іншими видами транспорту?
— Повне зняття трамваїв — це поверхнева й небезпечна ідея. Адже вони життєво важливі для мешканців Куренівки, Мінського району, Пущі Водиці. Зняти трамваї, щоб замінити їх автобусами чи тролейбусами? Це невигідно, адже експлуатація трамвая помітно дешевша й простіша за утримання тролейбуса, не кажучи про автобус. Ні, трамвай на Подолі потрібно реконструювати й зберегти. Подивіться на Прагу, Краків, Цюрих, інші старовинні європейські міста.
Альтернативою трамваю мають стати нові лінії метро, а не наземний транспорт.
Альтернативою трамваю у майбутньому мають стати нові лінії метро, а не наземний транспорт
Як ставитеся до будівництва нового ділового району на Подолі та Рибальському? Нині кожен проект забудови – підозрілий…
— Позитивно. Радянська промзона на півдні району історично й економічно застаріла. Це вже давно не околиця, а фактично центр із напруженим рухом. Завод "Промарматура" чи авторемонтні виробництва не можуть тут бути. Їх слід акуратно винести до Київської області, а землю забудувати діловою нерухомістю, готельно-відпочинковим інфраструктурним комплексом. Підкреслю: забудувати органічно, з обов"язковими паркуваннями, зеленими зонами, пожежними депо тощо.
Промисловість району хіба не потрібна?
— На Подолі, від метро Тараса Шевченка до стадіону "Спартак", — ні. За винятком річкового порту. Це унікальний стратегічний об"єкт міської інфраструктури.
Нині річпорт — фактично великий нічний клуб…
— Ви говорите про річковий вокзал на набережній. Пасажирські перевезення дійсно впали до нуля, але це не означає, що там і надалі буде "вулиця" дебаркадерів зі стихійними парковками. Набережна з причалами мають бути повернуті киянам як прогулянкова зона. Цивілізована частина "плавучих розважальних закладів" може переміститися на територію, яка передбачається на місці промзони. Там у першу чергу, зможемо селити й розважати гостей футбольного чемпіонату Європи. А от частина вантажного порту має перспективу в разі реконструкції. Нова забудова замість заводів неможлива без судноплавної інфраструктури Гавані: це значно підвищить інвестиційну привабливість офісів та готелів.
Коментарі