2 серпня 40 велосипедистів пікетували Донецький апеляційний суд з плакатами "Не вбивайте!" і "Зупинимо вбивства на дорогах". Учасники акції вимагали справедливого рішення у справі відомого в Україні ювеліра Юрія Кочубеєва, колишнього капітана донецької велокоманди. До аварії він був забезпеченою людиною, переможцем 100-кілометрової велогонки, рекордсменом. Після ДТП перетворився на інваліда, втратив улюблену роботу і засоби до існування. А винуватець трагедії ніякої відповідальності не поніс.
"Ще рік не скінчився, а вже двоє велосипедистів загинули в Донецьку, - каже учасниця пікету Ганна Щелочкова, - Я приїхала підтримати товариша по велоруху, який вижив дивом.
"Збивають і не надають допомоги, кидають вмирати. Біля готелю "Рамада" неодноразово збивали велосипедистів, цього року на смерть збили нашого друга, і після на тому ж місці збили ще двох. Місяць тому біля вокзалу велосипедисту відірвало ногу, помер, водія не знайшли. Розкриттю таких злочинів не приділяють належної уваги. Ось чому говоримо про вбивства. Дотримуючись усіх правил дорожнього руху, ми постійно в небезпеці", - говорить Артем Кальянц.
"Раз на тиждень у мене відбувається передаварійна ситуація, і два рази на рік - аварії. То мене не помічають, то тиснуть. До велосипедистів ставлення, як до другого сорту", - говорить Андрій Дімковіч.
7 жовтня 2010 23-річний водій багатотонної вантажівки "наздогнав" Юрія Кочубєєва під час велотренування на об'їзній дорозі неподалік Донецька. До моменту аварії водій мав стаж водіння 2 місяці, але отримав допуск до міжміських перевезень.
"Це було в прекрасну погоду, - Кочубеєв згадує випадок, який перевернув його життя, - На нашій тренувальній трасі. Вантажівка з бічної дороги в'їжджала на головну, я бачив що наближається ззаду сіра пляма. Після удару метрів через 40-60 він зупинився. А я ще 25 метрів котився по асфальту. Через півгодини моїй дружині хтось подзвонив з мого мобільного телефону: "Вашого чоловіка збила вантажівка. У нього ротом, носом і вухами йде кров, він не жилець", - і телефон вимкнувся. Дружина впала. Нашому молодшому синові тоді було 5 місяців, у дружини пропало грудне молоко.
8 днів Кочубеєв знаходився між життям і смертю. У нього був перелом основи черепа. Чотири тріщини в черепі завширшки до 2,5 мм, субархноїдальний крововилив, відкритий перелом носа зі зміщенням, перелом основи хребта, набряк мозку, роздроблений криж зі значним зміщенням вперед і вниз. Він пролежав нерухомо півтора місяці в травматології, потім ще 3 місяці вдома. Після були ще 6 госпіталізацій за 2,5 року.
Після таких травм Юрій Кочубеєв не може займатися ювелірним мистецтвом, без засобів до існування залишилися дружина і двоє синів.
У кінці 2012 року водія визнали винним і засудили умовно, його на 2 роки позбавили прав. Матеріальну відповідальність за законом несе власник транспортного засобу - підприємство ТОВ "Перспектива" з міста Костянтинівка.
У п'ятницю апеляційний суд збирався розглянути скаргу цієї фірми на рішення суду першої інстанції. Ленінський райсуд вирішив стягнути з власника вантажівки 1,258 млн гривень в якості компенсації моральної шкоди. Представник "Перспективи" Антон Михайлов підтвердив, що відповідач не визнає позов ні на копійку. Розгляд справи суд переніс з причини неявки страхової компанії, хоча до неї у велосипедиста претензій немає.
За всі ці роки фірма "Перспектива" не заплатила Кочубеєву ні копійки. Хоча тільки в перші дні на порятунок життя було витрачено більше 10 тисяч доларів.
Сума 1,258 млн гривень підтверджена експертизами і розрахунками. До події Юрій Кочубеєв заробляв 30 тисяч гривень на місяць, як сказано в його податковій декларації, тепер же його дохід близький до нуля. Робота ювеліра вимагає копіткої праці, посидючості і натхнення, але нині Юрій Кочубеєв не може перебувати в сидячому положенні більше 15 хвилин.
"Юрій Кочубеїв не створює тих робіт, які раніше брали участь у виставках і потрапляли в художні музеї. Йдеться про відшкодування шкоди в повному обсязі - у тому числі, не отриманого доходу. Але інститут стягнення моральної шкоди в Україні такий, що на практиці пострадалі отримують компенсацію збитку і в 2, і в 3 тисячі... Цю практику потрібно змінювати", - вважає адвокат Тетяна Жуковська.
"Нормальна виплата моральної шкоди піде на користь всьому суспільству, - вважає потерпілий. - Тоді б і власники вантажівок, і водії задумалися. Поки ніхто не відчув провини. А підприємство "Перспектива" не відноситься до числа бідних. У них 21 автомобіль, у тому числі вантажівки, "Тойота", "Лексус". Засновник нещодавно придбав "Інфініті".
Ставлення водіїв автомобілів до велосипедистів Юрій Кочубеєв називає патологією.
"Всі учасники нашого велоклубу - це хлопці, які можуть бути взірцем для молоді: не наркомани, не п'яниці, не злодії. Їх вбивають! Це треба зупинити. Якщо говорити про те, як зараз поводяться водії на дорозі, то слідом за доріжками для велосипедистів, треба робити доріжки для мотоциклістів, потім доріжки для автомобілів "Москвич". Тому що і вони "третьосортні". Ближче до центру - треба робити доріжки для дешевих іномарок, а по центру пускати двоповерхові джипи. У нас є проблема відношення людей до людей! Просто на дорозі вона більш яскраво проявляється".
Коментарі
25