Незабаром українські старшокласники зможуть самі вибирати профільні предмети, орієнтуючись на майбутню професію. Тобто Міносвіти планує розділити шкільні дисципліни на профільні і факультативні. При цьому фізкультуру залишили в обов'язкових предметах.
Проект зараз проходить стадію обговорення на сайті Міносвіти, тобто кожен охочий може запропонувати свої корективи.
"Плануємо, що вже у 2018 році 10-ті і 11-ті класи стануть профільними, і діти зможуть вибирати предмети, які їм допоможуть у майбутній професії, – розповів директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олег Єресько. – 18 годин на тиждень буде присвячено обов'язковим предметам, і ще 20 – виберуть. Останній блок розбивається на частини – спецкурси, вибірково-обов'язкові і додаткові години. Так, якщо учень зробить математику профільною, то він не буде ходити на неї, як на обов'язковий предмет. Години з математики збільшаться і будуть викладатися групі поглиблено. Щодо спецкурсів, то учень вибере всього один профпредмет, а решту навантаження візьме спецпредметами. Ще п'ять – додаткові години, які запропонують школи. Також діти повинні будуть вибрати з чотирьох вибірково-обов'язкових предметів два, один з яких будуть проходити у 10 класі, а інший – в 11-му".
До профпредметів учні будуть звикати ще з 8-9 класів. Профільні класи будуть ділитися на підгрупи (максимум – вісім осіб). Вчителів до нововведень також почнуть готувати ще в педінститутах і перепрофільовувати в школах. Наприклад, фізик буде читати астрономію, учитель літератури – культурологію або історію релігії і т. д. Ще одне нововведення від Міносвіти – введення профпроб. За словами Єреська, майбутній перекладач зможе провести екскурсію англійською, а журналіст – попрацювати в редакції.
Список предметів може розширюватися, і проект будуть допрацьовувати.
"Обдаровані діти зможуть пройти відразу два або кілька профілів і бути орієнтованими, наприклад, на перекладача і фізика".
Цікаво, що фізкультуру залишили в обов'язкових предметах.
"Наші діти і так мало рухаються, тому ми додали годину фізпідготовки (зараз – дві, а в планах – три)", – говорить Єресько.
Українські вчителі позитивно сприйняли ідею МОН, але кажуть, що можуть бути неприємні наслідки.
"Можемо отримати ситуацію, коли на юристів і економістів будуть орієнтуватися ще зі школи. А в країні і так цих фахівців більше, ніж потрібно, – каже завуч столичної школи Людмила Кривошея. – Вибирати професію учні повинні разом із психологом. Адже підліток може вибрати предмет лише тому, що йому подобається вчитель і його викладання".
Ще одна проблема, яку треба розв'язувати, – приміщення. Адже класи поділять на багато груп, у кожній з яких – своя окрема програма.
Коментарі
3