Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі заявила, що зовнішня реклама нав"язує вживання пива, а в деяких програмах на телеканалах занадто детально зображується процес вчинення злочинів.
У звіті, опублікованому на офіційному сайті експертної комісії, наголошується, що в поточному році з вулиць практично зникла реклама тютюну та алкоголю, однак на кіосках, зупинках громадського транспорту і у вітринах продовольчих магазинів залишилася реклама слабоалкогольних напоїв, зокрема пива.
"Для реклами пива використовується зображення молодих, зовні привабливих людей, які під час відпочинку розпивають пиво. Таким чином, споживачам, особливо це стосується дітей та молоді, нав"язується не тільки певна продукція, але і пропагується певна форма відпочинку, обов"язковим елементом якого є споживання алкогольних напоїв ", - йдеться в документі.
У ході моніторингу білбордів, сітілайтів та вітрин регіональні представники комісії виявили ознаки порушення ст. 2 закону Про захист суспільної моралі в частині пропаганди тютюнокуріння, шкідливих звичок і ст.22 закону Про рекламу щодо заборони зовнішньої реклами алкоголю та тютюнових виробів.
Як повідомив голова комісії Василь Костицький, моніторинг ЗМІ і зовнішньої реклами також є однією з функцій комісії і проводиться регулярно: "Експерти мають справу лише з продукцією: рекламою, відеоматеріалами, телепрограмами. Якщо ця продукція порушує закон про громадську мораль, комісія може апелювати до відповідних регуляторних органів - МВС, прокуратури, Нацради з питань телебачення і радіомовлення, Держкомтелерадіо, Міністерства юстиції, Держкомспоживстандарту, органів місцевого самоврядування ".
Водночас, виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами Роман Паламарчук заявив, що експерти Нацкомісії не проінформовані про ситуацію на ринку та чинному законодавстві, оскільки "рекламу пива не заборонено", так як пиво "не входить у перелік алкогольних і слабоалкогольних напоїв". "Нацкомісія реалізує замовлення політичних агентів впливу, які не перший рік опрацьовують можливість заборони зовнішньої реклами пива", - сказав Паламарчук.
Крім того, регіональні представники Національної експертної комісії провели моніторинг регіональних та місцевих телеканалів. Вони виявили, що в програмі Костянтина Стогнія "Надзвичайні новини", що виходить на телеканалі ICTV з понеділка по п"ятницю занадто детально демонструється процес вчинення злочинів, що може "негативно впливати на здоров"я неповнолітніх".
Разом з тим сам Стогній упевнений, що комісія прагне зробити програму лояльну владі ". "Ця комісія була створена для введення цензури, щоб позбавити суспільство контролю над органами влади. Я просив, щоб комісія зазначила хронометраж виявлених порушень, а вони надсилають загального листа, в якому висловлюють свою думку про програму в цілому", - заявив ведучий .
Нагадаємо, у липні Київрада попросила Верховну Раду прирівняти пиво та слабоалкогольні напої до алкоголю.
За матеріалом КоммерсантЪ-Украина
Коментарі