Українці з команди теплохода Sea Star, які оголосили страйк 25 січня в Далекосхідному порту Находка (Російська Федерація) через затримку зарплати на 4 місяці, отримали частину зароблених грошей.
Про це повідомила прес-служба Російської профспілки моряків (РПСМ).
Шестеро страйкарів отримали зарплату за три торішні місяці. Таким чином, трудовий конфлікт між екіпажем і судновласником частково вирішений завдяки втручанню РПСМ.
Голова Далекосхідної регіональної організації РПСМ Микола Суханов, який прийняв заяви українських моряків в понеділок, повідомив, що судновласник не погасив заборгованість по зарплаті за січень.
За словами росіян, працедавець пообіцяв провести остаточний розрахунок з моряками після заміни екіпажа, яка повинна відбутися в найближчий день. Після цього моряки зможуть повернутися до Одеси.
Проте в профспілці не повірили в обіцянки судновласника. Юристи регіональної організації РПСМ підготували і подали позовні заяви до міського суду Находки. Слухання у справі моряків з Sea Star заплановані на 29 січня.
Росіяни вважають, що це послужить гарантією для екіпажа у випадку, якщо судновласник обдурить моряків. Тоді суд накладе арешт на теплохід і заборонить покидати Находку до повного розрахунку працедавця по боргах.
У даний час Sea Star стоїть біля вугільного причалу в порту Находка, звідки повинен буде піти на Китай.
За даними джерела, шестеро моряків, які оголосили страйк, працюють на судні довше за інших. Їх колеги, які списалися, вже повернулися до України без зарплати, під "чесне слово" працедавця, що "все буде виплачено на березі". Проте грошей вони до цих пір не отримали.
Як повідомлялося, 6 з 13 членів екіпажа судна Sea Star (прапор Комори) - механіки, електрик, зварювач і кухар, жителі Одеси і Донецька, - оголосили безстроковий страйк в російському порту НАходка на Далекому Сході (Приморський край), щоб добитися виплати зарплати за 4 місяці і повернення на батьківщину. Останні 7 членів екіпажа, громадяни Росії, до них не приєдналися.
Sea Star належить українській компанії; оператор - Mgk-transforward (Одеса). Побудований в Китаї; почав роботу в Далекосхідному регіоні в червні 2009-го. Має клас Російського морського регістра. Займається доставкою вугілля із Находки до Китаю і Південної Кореї.
На початок страйку борг судновласника одеситам досяг $70 тис.; неспокій команди викликали також технічний стан судна і перебої з продуктами на борту. Страйкарі розрахували, що вимушена стоянка і неустойка через невчасну доставку вантажу можуть обійтися судновласникові набагато дорожче. Вони звернулися за допомогою в Російську профспілку моряків (РПСМ), де їх завірили, що арешт корабля є гарантією виконання судновласником обов"язків по зарплаті. Одеський судновласник по телефону пообіцяв погасити борги, але моряки страйк не припинили.
За матеріалом Репортер
Коментарі