Як розповів головний інженер генпідрядника будівництва ВАТ "Мостобуд" Юрій Шапіровський, нині в Запоріжжі працює комісія з розслідування події у складі представників котлонагляду Запорізької області; мостозагону N122, який виконував роботи; управління механізації – власника крана; генпідрядника, якого представляє заступник голови правління "Мостобуду" – керівник запорізького будівництва Іван Ольховик.
На будівництві магістралі цей кран зібрав вже 144 балки завдовжки 33 метри і вагою близько 62 тонн кожна. У прольоті, де сталася аварія, за допомогою цього ж крана вже змонтовано 5 балок. Під час монтажу 6-ї, при повороті, кран поволі перекинувся на бік.
"Ми розглядаємо три робочі версії причин: втома металу, людський чинник і, можливо, в результаті дощів і мокрого снігу могло підмити одну з плит, на якій стояв кран", - пояснив Шапіровський. - Детальніший і остаточний аналіз причин аварії ми чекаємо від комісії за декілька днів. Вжито заходів для виключення таких подій надалі".
Є технічні висновки про справність крана і на його експлуатацію на цьому будівництві, видані запорізьким котлонаглядом. "Такі крани проходять щорічний огляд. Черговий, за графіком, – у березні 2008 року" - прокоментував він.
Наразі відомо, що механізми крана – лебідки, двигун, нижня частина і "гусачок" стріли не пошкоджені. Пошкоджена лише середня частина стріли. Орієнтовна вартість ремонту – від 12 до 14 тисяч гривень. Генпідрядник виконає ремонт своїм коштом.
"Найголовніше – ніхто з людей не постраждав. На дільниці, де сталася аварія, вже працює інший – 75-тонний кран. Туди ж ми відправили кран з Києва вантажопідйомністю 100 тонн. У вівторок до вечора він прибуде в Запоріжжя. В середу роботи продовжаться в повному обсязі двома кранами. Тому на графіці будівництва мосту аварія не позначиться. В цілому, "Мостобуд" випереджає річний план виконання робіт майже на 2 мільйони гривень", - додав Шапіровський.
За словами головного інженера компанії, кран, що вийшов з ладу, буде відновлений за 2-3 тижні. У спеціалізованій лабораторії "просвітять" метал пошкодженої стріли, визначать його втому. Ця ж лабораторія вивчить стан лебідок. Після ремонту будуть проведені випробування, кран одержить відповідний огляд і повернеться на будівництво, повідомляє УНІАН.
Коментарі