вівторок, 20 травня 2008 08:13

У Росії розробили корабель для космічного туризму

Приватна фірма замовила російському Експериментальному машинобудівному заводу імені Мясищева (ЕМЗ) проект ракетоплана для суборбітальних туристичних польотів. Космічний корабель наразі розрахований на двох пілотів і 14 туристів, але в подальшим кількість пасажирських місць можуть збільшити.

"Підприємство розробляє документацію і ескізний проект, а також завершує розробку техніко-економічного обґрунтування системи", - заявив співробітник прес-служби заводу.

Програма створення авіаційно-космічної системи (АКС) з модулем КМ.-91 розрахована на 3,5-4 роки. Вартість науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт складе приблизно 15-20 мільярдів рублів.

Космічний корабель кріпитиметься "на спину" літака-носія, швидше за все, це буде транспортний літак 3м-т. На висоті декількох десятків кілометрів ракетоплан відокремиться від літака і підніметься до межі атмосфери і космосу на висоту приблизно 100 км. При цьому пасажири переживатимуть стан невагомості.

Паралельно із заводом ім. Мясищева розробками ракетопланів для туристів займаються в Московському авіаційному інституті.

"Наш ракетоплан кріпитиметься до винищувача МІГ-31, який доставить його на висоту 17-20 кілометрів від Землі. Там апарат відокремиться від літака і за допомогою власного двигуна як би "випірне" в космос, на висоту 130 кілометрів. За 3-4 хвилини члени екіпажа ракетоплана встигнуть відчути невагомість і побачити нашу планету, як її бачать справжні космонавти. Після чого апарат повертається на Землю, або як літак - на злітну смугу, або за допомогою парашута", - розповів науковий керівник проекту "Аерокосмічна система ралі", професор Московського авіаційного інституту Геннадій Малишев.

Весь політ, згідно з цим планом, займе близько трьох годин. Не дивлячись на смішний, за космічними мірками, час, всі туристи зобов"язані будуть пройти необхідні випробування і медичні обстеження, а після повернення - адаптацію до земних умов.

Космічний тур, за словами Малишева, коштуватиме мандрівникам 50 тисяч доларів, що в десятки разів менше подорожі на орбіту. Зараз вартість польоту на Міжнародну космічну станцію складає 25 мільйонів доларів. На весну 2007 року набралося близько 200 охочих випробувати новий вид туризму.

Перший приватний ракетоплан Spaceshipone злетів у червні 2004 року. Це відбулося в штаті Каліфорнію, США. Як носій використаний реактивний літак White Knight. За годину їм вдалося досягти висоти 17 км, а потім ракетоплан, пілотований 62-річним льотчиком-випробувачем Майком Мелвіллом, почав самостійний політ.

Вже цього року відкрите в США перше в світі космічне туристичне агентство Virgin Galactic запропонує подорож на орбіту Землі. Квиток в космос коштуватиме приблизно 200 тисяч доларів, зате, жартують в агентстві, це квиток "в обидва боки".

В листопаді минулого року ізраїльська компанія "Галлактік дрім лайнс" запропонувала всім охочим злітати в суборбітальний космічний політ. Вартість "прогулянки" в космос за ізраїльськими цінами теж складала 200 тисяч доларів, а серед 200 пасажирів, що вже купили квитки, - сім громадян Росії.

Влітку минулого року компанія Space Adventures і Роскосмос домовилися, скільки коштуватиме космічному туристові вихід у відкритий простір, трохи далі, ніж під час суборбітального польоту. Сума становила 15-ти мільйонів доларів, повідомляє NEWSru.com.

Зараз ви читаєте новину «У Росії розробили корабель для космічного туризму». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути