У Києві працюватиме єдний телефон прийому викликів і невідкладної, і екстреної допомоги – 103.
Щоб надання невідкладної допомоги у столиці стало якіснішим, від 1 вересня діятимуть нові правила виклику медиків, передає ТСН. По-перше, відтепер не потрібно запам'ятовувати семизначний номер пункту невідкладної допомоги вашого району. Усі виклики прийматимуть за єдиним номером – 103. Далі – усе вирішить професійний медик-диспетчер:
"Диспетчер, який є медичним працівником, скеровуватиме виклики для невідкладної допомоги, екстреної допомоги, буде переключати на пораду лікаря по телефону, радити звернутися до іншого спеціаліста. Проте найголовніше – звертатися потрібно буде до свого сімейного лікаря", - пояснив Анатолій Вершигора, директор центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Києва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Лікування за кордоном: причини популярності медичного туризму
Чи оберуть інший формат реформування екстреної медицини інші міста України, залежить від органів місцевого самоврядування, пояснюють у МОЗ. Головна вимога міністерства – доступність до надання якісної допомоги кожному пацієнту.
Також медики наголошують: екстрена допомога – не поліклініка на колесах. Її мета - рятувати життя. Екстрену допомогу слід викликати до пацієнтів у випадку втрати свідомості, судом, раптових розладів дихання, раптового болю у серці чи животі, блювоти кров'ю, зовнішньої кровотечі або гострих психічних розладів, що загрожують життю чи здоров'ю пацієнта та інших осіб. Тобто до екстрених випадків можуть належати інфаркт, інсульт, важкі травми при ДТП чи інших аварійних ситуаціях.
За статистикою, на допомогу киянам виїжджають бригади медиків близько 2000 разів за добу. Одна бригада столичної "швидкої" приймає за день 20-25 викликів. Близько 30% цих викликів – даремні, а ще частина – не термінові, коли йдеться про підвищену температуру або артеріальний тиск.
Коментарі