У Києві здійснили перші рейси маршрутні автобуси нового зразка. Сучасний транспорт презентували 28 липня.
Усього на дороги столиці за 529 та 485 маршрутами виїдуть 39 автобусів 2021 року випуску, за напрямками 476, 405, 192 - 43 автобуси 2018-2020 років, 464, 412 - 18 маршруток.
Окрім цього, маршрутом 150 курсуватимуть 12 нових гібридних автобусів Volvo. За розмірами нагадують звичайні тролейбуси.
Конкурс на перевезення закінчили у червні. Його вперше проводили за новими вимогами. За умовами, водій має бути в уніформі та розмовляти українською мовою із пасажирами. Заборонено в салоні вмикати музику, розвішувати рекламні постери та інші плакати.
У всіх автобусах працюють кондиціонери: у звичайних - біля водія, у гібридних - у всьому салоні. Температуру контролюватимуть і взимку і влітку, розповів Gazeta.ua заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Костянтин Усов.
"Не буде візуального забруднення. Не можна буде вішати плакати зі Шварценеггером або Самантою Фокс. Більше ніякого шансону чи російської музики. Будуть сповіщати про кожну зупинку і попереджати про наступну двома мовами", - сказав він.
Конкурс пробували зірвати юридичними та бандитськими методами старі перевізники.
"Маршруточна мафія зазнала нищівного удару. Вони є сучасними та екологічними. Так має виглядати маршрутка по-київськи. Скоро ці стандарти будуть обов'язкові для всіх. Із перевізниками, які не будуть їх дотримуватися, договори розриватимемо", - зазначив Усов.
Поскаржитись на невиконання умов можна на гарячу лінію. У всіх автобусах розміщені стенди з інформацією про водія та транспортний засіб. На ньому вказують і дані водійських прав.
"Кондиціонери рятують. На старих їздиш - то виходиш і викручуєш футболку. Спека неймовірна. Тут усе сучасне, автоматизоване керування - кнопку натиснув - і все", - каже водій гібридного автобусу Василь Кондрась.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Алкоголь і наркотики: у Києві відзначилися одразу два маршрутники
У новому траспорті є інклюзивні технології - пандуси та кнопки виклику водія. Також пасажири можуть попередити про зупинку.
"Їжджу цим маршрутом два рази кожного дня. Від спеки вмираю. А тут чисто, кондиціонери стоять. Аби весь траспорт був такий", - каже пасажирка Валентина Грищенко.
Надалі будуть проводити конкурси для залучення нових перевізників. Запрошують узяти участь тих, хто готовий працювати за стандартами.
З вересня поточного року тарифи на проїзд у приміських маршрутках Києва обіцяють підняти на 10-16%. Подорожчання на кожному маршруті буде індивідуальним.
Кажуть, за час карантину підприємства сильно постраждали, адже працювали не в повну силу, а підтримки від держави не було. До усього додалися штрафи за карантинні обмеження та кредити на автобуси.
Коментарі