
Швидкісний міжрегіональний електропоїзд "Український експрес" з Києва до Донецька вперше прибув 7 червня 2012 року о 12:45. Перевезення організувала філія Укрзалізниці - "Українська залізнична швидкісна компанія".
Новий потяг №153/154, згідно з графіком, вирушав з Києва о 6:05 і прибував до Донецька о 12:45. У зворотний рейс потяг відправлявся з Донецька о 16:50 і прибував до Києва о 23:35.
Рейси виконував двосистемний електропоїзд HRCS2 виробництва південнокорейської компанії Hyundai Rotem. Ці поїзди Укрзалізниця закуповувала в рамках підготовки до футбольного чемпіонату Євро-2012.
У день запуску нового маршруту заступник генерального директора Укрзалізниці Сергій Болоболін заявив, що в ті дні, коли в Донецьку проводитимуться євро-матчі, на потяги "Інтерсіті" викуплені практично всі квитки - як у напрямку Донецька, так і назад.
Станом на початок червня 2012-го здали в експлуатацію шість рухомих складів, у серпні кількість швидкісних дев'ятивагонних потягів зросла до 10. Вартість електропоїздів становила $307 млн.
8 червня запустили додатковий рейс швидкісного електропоїзда "Український експрес" № 152К сполученням Київ - Донецьк. Зі столиці він вирушив о 16:30, а до кінцевої точки прибув о 23:10.
З 9 червня курсували два потяги: близько 6-ї ранку вони виходили з протилежних кінців маршруту, рейси у зворотний бік виконували близько 16:30.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для подорожі з Києва до Донецька більшість пасажирів обирають "Український експрес"
На той час це був революційно новий спосіб швидко та безпечно подорожувати між столицею та Донецьком: дорога між кінцевими станціями займала лише 6 год. 40 хв.. Використання двосистемних електропоїздів категорії "Інтерсіті" заощаджувало час на зміну локомотива на стику різних видів струму на маршрутах - перемикання відбувається автоматично. А звичайні пасажирські поїзди роблять зупинку для заміни локомотива: електротяг замінюють тепловозом і навпаки. Так, у напрямку з Києва до Донецька поїзди, які курсували через Лозову, втрачали на це до 50 хв. в один бік.
Щоправда, перший час з експлуатацією потягу виникали проблеми. Наприклад, вже 11 червня "Інтерсіті+", який віз вболівальників з Києва у Донецьк на матч Англія - Франція, за 23 хв. після відправлення змушений був зупинитися через технічну несправність. Та попри це, "Український експрес" мав попит у пасажирів.
Графік руху декілька разів змінювався, але рейси не скасовували. Так тривало до літа 2014-го, коли населені пункти Донбасу були захоплені проросійськими бойовиками.
5 червня 2014 року "Українська швидкісна компанія" повідомила про призупинення продажу квитків до пунктів призначення у Донецькій області та у зворотному напрямку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Донбасі знову замінували колію: рух потягів зупиняли
22 липня 2014-го рух рейсів "Інтерсіті" відновили. Однак замість Донецька кінцевою станцією стала Дружківка.
З 9 серпня 2014 року Укрзалізниця зупинила пасажирські перевезення до Донецька через війну на Сході України.
У нинішній час "Інтерсіті" в Донецькому напрямку курсують за маршрутом Київ - Костянтинівка та Костянтинівка - Київ.
Швидкісні регіональні потяги "Інтерсіті" в Україні запустили 27 травня 2012 року. Укрзалізниця оголосила про запровадження нового графіка руху на 2012-2013 роки. Поїзди Hyundai курсували за експериментальним графіком руху на ділянках Київ - Харків із часом із швидкістю понад 106 км/год. та у дорозі 4 год. 25 хв., а також Київ - Львів, зі швидкістю понад 116 км/год. та часом у дорозі 4 год. 55 хв.
Коментарі