Коли ціна, пропонована інвесторами за роботу нині живого німецького художника Герхарда Ріхтера "Свічка" (1983) перевалила за 14 млн доларів, сталися неполадки з комп"ютером і згасли два великі плазмові екрани в головному залі Sotheby"s. Врешті-решт зображення повернулося з остаточною вартістю 14,2 млн доларів при початковій оцінці 3,6 –5 млн доларів.
За 8,2 млн доларів – ціну, що більш ніж удвоє перевищує початкову оцінку, – пішло з молотка й інше полотно Ріхтера – "Структура (1)". Завдяки зусиллям колекціонерів, що билися по телефону, Інтернету і безпосередньо в залі, вартість шедевра експресіоніста Френсіса Бекона (1909-1992) "Гола з фігурою в дзеркалі" швидко сягнула позначки в 35,6 млн доларів.
18,4 млн доларів заплатив за "космічне" творіння італійця Лучіо Фонтану (1899-1968) Concetto Spaziale/ La Fine di Dio (1963) збирач, що побажав залишитися невідомим.
Не такою драматичною, як очікувалося, вийшла боротьба за центральний шедевр торгів – "Три автопортрети" (1986) легенди поп-арту Енді Ворхола (1928-1987). Проте, триптих, виконаний у трьох кольорах американського прапора, – червоному, білому й синьому, який разюче відрізняється і підноситься над рештою робіт художника, придбаний колекціонером за 20,3 млн доларів.
У вартість перерахованих робіт не входять комісійні, які виплачують будинку нові власники творінь. Найдорожчі в історії Європи подібні торги в штаб-квартирі будинку на вулиці Нью-Бонд стріт проведені, як відзначив представник Sotheby"s, з урахуванням "інтенсивного зростання ринку сучасного мистецтва", передає ИТАР-ТАСС.
Коментарі