Влада Сербії розірвала угоду з українськими підприємцями, які купили вагонобудівний завод у Кралєво, за невиконання угод приватизації.
Сербське Агентство з приватизації держмайна розірвало контракт про продаж вагонобудівного холдингу Кралєво українській фірмі Азовімпекс у зв"язку з недотриманням умов приватизації.
Азовімпекс не виконав зобов"язань з виплати зарплат працівникам підприємства, а також не провів інвестиції на суму 2,7 мільйона євро в модернізацію фірми.
У місті Кралєво робітники холдингу страйкують вже кілька тижнів, вимагаючи виплати зарплат і кращих умов праці.
Завод вагонів Кралєво - одна з небагатьох українських інвестицій у Сербії. Його приватизувала українська фірма Азовімпек, яка входить до групи Індустріальний Союз Донбасу.
Робітники застерігають, що не будуть припиняти страйк до виконання їхніх умов і вимагають від сербського Міністерства економіки переглянути приватизацію Заводу вагонів Кралєво.
Працівники холдингу вимагають виплату зарплат за останні п"ять місяців, виплату медичного страхування і вирішення питання трудового стажу. Оскільки новий власник більшу частину робітників відправив в оплачувану відпустку ще в листопаді минулого року на тлі зменшення замовлень, у страйку бере участь менше ста робітників.
Холдинг Заводу вагонів Кралєво працює з 1936 року, до приватизації це було державне підприємство і зараз тут працює 880 працівників. Більшу частину акцій цієї фірми, більше 70%, у 2006 році приватизувала українська фірма Азовімпекс за 200 000 євро із зобов"язанням вкласти понад 6,5 мільйона євро в інвестиційну програму холдингу.
Державний секретар у сербському Міністерстві економіки Небойша Чиріч ще минулого року обіцяв страйкарям, що сербський уряд розгляне легальність приватизації холдингу, якщо власники фірми до кінця 2009 року не виплатять робітникам зарплати.
Замість цього керівництво заводу вагонів Кралєво вважає, що фірма потрапила у важке становище через фінансову кризу. Директор холдингу Бошко Славкович запевняє, що фірма працює згідно з законом, а в поганому стані заводу звинувачує страйкуючих.
Зарплати і умови праці не є єдиними проблемами, які турбують працівників приватизованого українською фірмою холдингу.
У профспілці Заводу вагонів Кралєво вважають, що на час приватизації 2006 року ця фірма мала заборгованість 7 мільйонів євро, а через три роки вона зросла більш ніж удвічі - до 15 мільйонів.
Голова профспілки концерну Мілорад Чіркович вважає, що більшу частину боргу, 12 млн євро, Завод вагонів Кралєво винен транспортній компанії Балкантранс, яка, за його словами, має того самого власника, що і холдинг Кралєво - українську фірму Азовімпекс.
За матеріалом Бі-Бі-Сі
Коментарі
1