Російські експерти сумніваються, що причиною авіакатастрофи Ту-154 в Донецькій області стала гроза. Так, заступник генерального директора авіакомпанії "Пулково" з організації льотної роботи Анатолій Самошин сказав, що йому здається "малоймовірною" версія, що причиною трагедії стало те, що літак потрапив у грозу, пише "Коммерсант".
- Це досить штатна ситуація – у нас є чіткі інструкції, як діяти в таких випадках, сказав він.
Самошин сказав, що обставини катастрофи йому здаються "дуже дивними".
- На теракт це не схоже. Терористи зазвичай висаджують що-небудь у хвостовій частині літака, через що повітряне судно руйнується в повітрі, а в цьому випадку літак, за даними українського МНС, впав цілим. Інформації про пожежу на борту у нас немає, але мені здається, льотчик повинен був встигнути повідомити про пожежу,- зазначив він.
Тим часом у Росаеронавігації вже незабаром після катастрофи повідомили, що саме складні метеоумови могли призвести до падіння літака.
У свою чергу начальник Укргідрометцентру Микола Кульбіда підтвердив, що погода в зоні польоту Ту-154 дійсно була складною.
- У цей період над Донецьком і Донецькою областю спостерігалися дуже складні метеорологічні умови, особливо для польотів авіації: грозовий фронт з дуже сильними купчасто-дощовими хмарами. Їх верхня межа досягала 13-15 км, тому літак, що летить на 10 км, не міг не потрапити в них, - повідомив Кульбіда.
- Пасажирським літакам входити в такі зони заборонено, – стверджує керівник Укргідрометцентру, який зазначив, що інформація про погоду передавалася службам організації польоту, і ті повинні були попередити екіпаж Ту-154.
Експерти, опитані "Коммерсантом", припускають, що, одержавши метеозведення, командир Ту-154 вирішив все ж таки продовжити політ за колишнім маршрутом. Проте, потрапивши в грозовий фронт, командир екіпажа передав сигнал SOS і приступив до зниження. При цьому він запитав аеропорт Донецька про аварійну посадку. Коли літак знижувався, в нього могла потрапити блискавка, що призвело до відмови електроніки. Розряди електрики на корпусі очевидці катастрофи могли прийняти за пожежу на борту. Літак почав втрачати висоту.
- Турбулентність – це попадання літака в два потоки повітря, низхідний і висхідний, вони постійно змінюються, і тріпають машину як на пральній дошці, з різною частотою, – розповів заслужений льотчик-випробувач СРСР Віктор Александров.
- Сто п`ятдесят четвертий – дуже міцна машина, і я не повірю, щоб турбулентність могла викликати руйнування корпусу або вивести з ладу прилади, - сказав він.
Александров упевнений, що в трагедії в Україні, "швидше за все, винні не турбулентність і гроза, а адміністративно-навчальний чинник". Екіпаж, потрапивши в "умови, діяти в яких його не навчили, мабуть, просто розгубився".
Як повідомлялося, в результаті падіння Ту-154 "Пулковських авіаліній" за 45 км від Донецька загинули 159 пасажирів і 10 членів екіпажа, пише УНІАН.
Коментарі