Керуюча компанія "Брянський машинобудівний завод" (Росія) визнана переможцем конкурсу з відкритою пропозицією ціни за принципом аукціону з продажу 76,001% пакета акцій ВАТ "Луганськтепловоз".
Таким чином реалізаційна ціна підприємства перевищила його стартову ціну всього на 10 млн. грн. (початкова вартість становила 400 млн. грн.).
Усього в конкурсі брали участь дві компанії - ВАТ "Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання ім. Фрунзе" (НВО ім. Фрунзе"), початкова цінова пропозиція якого склала 400 млн. грн., і Брянський машзавод, який запропонував за пакет акцій підприємства 410 млн. грн.
Ліцетатор торгів запропонував учасникам конкурсу підвищити ціну на 1 крок (4 млн. грн.) – до 414 млн. грн., проте учасники торгів відмовилися підвищити свої цінові пропозиції. В результаті переможцем конкурсу була визнана керуюча компанія "Брянський машинобудівний завод" з її початковою ціновою пропозицією 410 млн. грн.
Eкс-глава Фонду держмайна Валентина Семенюк-Самсоненко вважає, що попередніми умовами конкурсу з продажу підприємств Юлія Тимошенко підклала бомбу під нинішню владу.
"Я не бачила, як відбувався продаж "Луганськтепловозу", але, якщо умови конкурсу залишилися такі, як і раніше - без конкретики -, то буде винен і Фонд держмайна і нинішній Кабмін", - сказала Семенюк-Самсоненко.
Екс-керівник ФДМУ пояснила, що в умовах конкурсу, які затверджувалися Кабміном Тимошенко у 2006 році, не йдеться про відновлення виробництва.
Комуніст Спірідон Кілінкаровв коментарі Gazeta.ua заявив, що "Луганськтепловоз" отримав найкращого інвестора.
"Нарешті усе повернулося на круги своя. Я вважаю, ще це один з випадків коли наше підприємство попало в руки надійного інвестора", - зазначив політик.
За словами нардепа те, що БЮТ раніше ініціював повернення Луганськтепловоза у державну власність було помилкою.
"В сьогоднішній ситуації кращого інвестора аніж російський ми не знайдемо. Тому що РФ поставила задачу по-перше оновити весь парк тепловозів і в них є серйозний вплив на азійських ринках і ця довгострокова програма, яку пропонує російська компанія розрахована на десятки років", - підкреслив він.
Перший заступник голови фракції Партії регіонів, екс-голова Фонду держмайна Михайло Чечетов сказав, що продаж "Луганськтепловоза" відбувся "прозоро і публічно".
За словами Чечетова, коли приватизують стратегічні унікальні об'єкти, питання ціни другорядне.
"А в першу чергу мова йде про інвестора, який має забезпечити стратегічну перспективу розвитку підприємства. Це може бути за рахунок покращення менеджменту, вкладання коштів в модернізацію і розширення ринків збуту", - пояснив він.
Довідка. Фонд держмайна України 19 липня 2006 року вперше оголосив конкурс з використанням відкритості пропозиції ціни за принципом аукціону з продажу 76% акцій ВАТ "Холдингова компанія "Луганськтепловоз".
23 березня 2007 року ФДМУ визнав керуючу компанію "Брянський машинобудівний завод" (що входить у російський "Трансмашхолдинг"), переможцем конкурсу: пакет був проданий за 292,505 млн. грн. при стартовій ціні 292 млн. грн. Покупець був внесений до реєстру власників "Луганськтепловоза" 13 квітня 2007 року.
У жовтні 2009 року реєстратор цінних паперів "Центр-Реєстратор" списав 76% акцій ВАТ "Холдингова компанія "Луганськтепловоз" з рахунку КК "Брянський машинобудівний завод" і зарахував їх на рахунок Фонду держмайна. Акції були зараховані на рахунок ФДМУ на підставі рішення Луганського господарського суду від 12 жовтня 2009 р.
31 березня 2010 року Фонд державного майна України повторно оголосив про проведення приватизаційного конкурсу з відкритою пропозицією ціни за принципом аукціону з продажу державного пакета акцій ВАТ "Луганськтепловоз" у розмірі 76,001% статутного капіталу.
Коментарі
1