Запуск швидкісного поїзду "Сапсан" зараз нереалістичний, якщо за норму буде взята світова практика для денних поїздів - не більше 6 годин у дорозі. Про це у коментарі Gazeta.ua заявив експерт із транспортних питань Олександр Кава.
"Необхідно досягнути середньої швидкості біля 160-170 км на годину і, відповідно, максимальної - 220 км на годину. Це вимагатиме дуже значних інвестицій у модернізацію залізниці Київ-Москва. Для підготовки інфраструктури запланованих 300 млн. доларів буде дуже мало навіть для української частини. Там потрібно суттєво перекладати колії, зменшувати радіуси кривих. А для досягнення швидкості 220 км на годину взагалі треба буде будувати нову колію. Лише в українську частину треба вкласти близько 2 млрд. доларів ", - наголосив експерт.
На його думку, можна запустити "Сапсан", зробивши максимальну швидкість 160 км на годину. Але тоді цей потяг буде знаходитися у дорозі близько 8 годин, що не є прийнятним для денних поїздів. По-суті, ресурс "Сапсану" тоді не буде використовуватися.
Коментуючи наміри України і Росії покращити прикордонною-митний контроль, Кава наголосив: "Слід ввести проходження паспортного і митного контролю під час руху поїзду. Це суттєво покращило б якість обслуговування, оскільки можна було відмовитися від півгодинної стоянки на пунктах прикордонного догляду з кожної сторони. А ще краще було б ввести спільний україно-російський паспортний і митний контроль. Тоді б потяги могли зупинятися два рази по 5 хвилин для входу і виходу прикордонників і митників".
Нагадаємо, на зустрічі президента Віктора Януковича з президентом Російських залізних доріг Володимиром Якуніним були досягнуті попередні домовленості про запуск поїзду "Сапсан" між Україною і Росією.
Коментарі
1