Законопроєкт про порядок закупівлі транспортних послуг, що змінить правила перевезення пасажирів, запропонували в Міністерстві інфраструктури.
Про його основні моменти розповіла радниця міністра інфраструктури Яніка Меріло.
"Новим законопроєктом вибір постачальника, який надає транспортні послуги, перекладається з конкурсу на Prozorro. Транспортна послуга закуповуватиметься через відкритий конкурс в Prozorro за принципом кілометражу. Тобто визначається кілометраж маршруту і множиться на передбачувану ціну самоокупності і маленьку прибутковість за раніше визначеною формулою. Спрощено це означає, що і перевізникам буде вигідніше перевозити, і більшою буде конкуренція. А висока конкуренція - це завжди в результаті добре для жителів", - розповіла радниця міністра.
За її словами, зараз маршрути розподіляються за конкурсами, які не завжди прозорі та часто містять корупційну складову. Прибуток перевізника формують зібрані з кожного пасажира гроші, тому так часто відбувається дискримінація пільговиків, проїзд яких місцеві органи не завжди компенсують у повному обсязі. Відповідно, перевізнику часто не вистачає коштів для зарплат і супутніх витрат, тож про якісні послуги в такій ситуації не йдеться.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пасажир на повному ходу випав із маршрутки: момент потрапив на відео
На думку Меріло, транспортна реформа не лише простимулює конкуренцію, а й припинить дискримінацію пільгових пасажирів. Адже перевізнику після отримання оплати за кілометраж буде все одно, скільки пасажирів і яких категорій отримують його послугу. Крім того, збільшуючи дохід перевізника, можна розраховувати на вищу якість послуг, вимоги до яких будуть визначені окремою постановою Кабміну.
"Таку реформу однозначно можна назвати "кінець старим маршруткам". Вона підвищить якість і безпеку для пасажирів і додатково мотивуватиме перевізників і водіїв встановлювати термінали для оплати банківською картою або картою жителя, оскільки це вже не впливає на їхній дохід. Сподіваюся, поступово ми зможемо прощатися зі старими маршрутками, щоб потім згадувати їх тільки в історіях і жартах минулих часів", - додала Меріло.
А також розповіла, що в міністерстві працюють над отриманням нового кредиту від Європейського інвестиційного банку для оновлення міського транспорту, щоб на деяких маршрутах міста могли б перейти з маршруток на нові автобуси та електротранспорт.
Приватні перевізники столиці, транспорт яких працює в режимі маршрутних таксі, звернулися до мера Віталія Кличка з проханням скорегувати функціонування пасажирських перевезень в місті. Зареєстроване звернення до мера столиці опублікували на сторінці у Facebook Асоціації перевізників м. Києва та Київської області. У документі транспортники зазначають, що через карантин пасажиропотік скоротився удвічі, а витрати на обслуговування рухомого складу - зросли. Виторг від перевезень зменшився у 2-4 рази. Багато підприємств опинилися на межі банкрутства.
Коментарі