Близько 70 співробітників "Донбасаеро" мітингували 26 лютого біля стін Донецької облдержадміністрації, звертаючись до влади з вимогою втрутитися і припинити знищення авіакомпанії. Учасники акції обвинувачували олігарха Ігоря Коломойського у зловмисних діях, спрямованих на штучне банкрутство "Донбасаеро".
"Товариш Шишацький, вигляни у віконце! Наша авіакомпанія, якій виповнюється 80 років, має славну традицію, у нас не було жодного авіаподії! Ми були прибутковими, але виявилися не потрібні! Наші права на працю і на заробітну плату у нас забрали бандити, яких до нас прислали управляти! Набили кишені і втекли! У такому ж становищі "Аеросвіт" і "Дніпро авіа". Так звані борги компаній лежать в кишенях безчесних керівників!" - заявив у мегафон профспілковий лідер Петро Гармаш.
Присутні скандували "Ро-бо-ту!". В руках тримали плакати: "ПриветБанк, верни наши деньги!", "Ні приватному небу!", "Коломойський, де зарплата?!" та інші. Вимагали повернути борги по зарплаті (останню зарплату отримали за листопад) і притягнути до кримінальної відповідальності "кілерів авіакомпанії". Вбивцями мітингувальникик називали керівництво "Донбасаеро" і її власників.
"Наш колишній гендиректор Олександр Гречко, який зараз працює заст. глави Державіаслужби України нам сказав: "Якщо не перейдемо в приватну власність, місцева влада нам поставить такий податок на землю, що ми не виживемо", - пригадав, як проходила приватизація Вадим Єлфімов, командир аеробуса. - Обіцяли інвестиції на розвиток, але замість цього перші аеробуси "Донбасаеро" придбала за рахунок своїх оборотних коштів. Наші власники зареєстровані в офшорних зонах, їх менеджери укладали невигідні договори, забирали гроші і нічого не витрачали на розвиток. І тепер "Аеросвіт" за допомогою банкрутства розраховує кинути всіх, включаючи своїх працівників. Нашу проблему треба розглядати в сукупності з проблемами Української авіаційної групи. Банкрутство "Аеросвіту" теж штучне, але з приводу "Аеросвіту" влади ворушиться, так як там ще залишилася частка держави. А у нас виходить, що держава нібито ні при чому. Хоча останні 25% з комунальної власності місцева влада передала в 2011 році. Ми маємо справу з монополістом авіаперевезень - що б нам не говорили, але навіть у Міжнародних авіалініях України є зв'язок з Коломойським. І тому влада повинна бути регулятором".
"Зараз безсовісно розпродається майно компанії, йде цілковите свавілля. А від влади немає ніякого захисту. Тому партія влади в нашій особі втратила 700 чоловік, які раніше підтримували ПР", - повідомив Дмитро Божко, інженер авіакомпанії.
До протестуючих вийшов директор департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької ОДА Ігор Низов. Чиновнику вручили звернення, в якому говориться: "Звернутися до Генпрокурора України з клопотанням про порушення кримінальної справи, скасувати накази про скорочення, повернути "Донбасаеро" ліцензії на авіалінії, зобов'язати власників, які ховаються на Британських островах та на Кіпрі, виплатити борги".
Низов заявив, що невиплата зарплати є злочином і запросив двох активістів до облдержадміністрації. Переговори, за словами Петра Гармаша, закінчилися черговими обіцянками.
Гармаш вважає, що Донецька облрада може повернути авіакомпанію "Донбасаеро" з усім майном і персоналом в комунальну власність.
"Хай чинять як з "Криворіжсталлю" - не виконав власник зобов'язання, не підписав колективний договір, виявився не ефективним - нехай повертає авіакомпанію народу. Поки ми були компанією "Донбас Східні авіалінії", ми були прибутковими, а нові власники нас швидко довели до 63 мільйонів банківських кредитів та 19 млн. збитку", - заявив уповноважений вести переговори від імені трудового колективу.
Нагадаємо, авіакомпанія "Донбасаеро" входить в альянс з проблемним "Аеросвітом" і компанією "Дніпро Авіа". Донецька авіакомпанія була заснована в 1933 році. У 2007 році отримала нових власників і статус ТОВ "Донбасаеро". До 2008 року авіакомпанія входила до числа трьох найбільших і займала перше місце за обсягом внутрішніх авіаперевезень. А 2 роки тому, як кажуть авіатори, - з приходом в компанію Ігоря Коломойського, як власника, почався розвал, власні авіарейси авіакомпанія перестала здійснювати, її майно здавалося в оренду на невигідних умовах. Справа про банкрутство ТОВ "Донбасаеро" господарський суд Донецької області почне розглядати через місяць. Але ще раніше - з 20 березня будуть звільнені 442 працівника, а з 1 лютого в числі безробітних виявилися 140 працівників "Донбасаеро".
Коментарі
24