Про це у коментарі Gazeta.ua заявив голова Комітету "Кияни - за громадський транспорт" Михайло Барашков.
"Ніхто з перевізників, не приватних, не державних, в тому числі Київський метрополітен, ніколи не показував у відкритому доступі інформацію про свої доходи й витрати. Хоча ми неодноразово намагалися їх отримати.Всі бачать, що можна безкарно називати випадкові ціни й говорити , що вони економічно обгрунтовані", - зазначив Барашков.
Він також сказав, що при нинішніх тарифах як метро, так і маршрутні транспортні засоби можуть працювати прибутково.
"Я впевнений, що при тарифах 1,7-2 гривні на проїзд при існуючих зарплатах, витратах на експлуатацію, пасажиропотоці, коштах від реклами метро може бути прибутковим. Цей висновок робиться на аналізі роботи аналогічних метрополітенів, у тому числі московського. Виходячи з того, що у маршруток витрати на перевезення пасажирів нижчі, ніж у метрополітені, враховуючи ціни на автобуси, я не розумію, чому у них повинні бути тарифи в два і більше разів вищі, ніж на метро", -підкреслив експерт.
Підвищення цін Барашков пов"язує з монополією на ринку пасажироперевезень в Києві, а ініціатором підвищення назвав "Київпастранс".
"Те, що "Київпастранс", який контролює близько 30% ринку пасажирських перевезень у Києві, "під шумок" підвищить свої тарифи - це точно. У нас уже практично немає конкуренції у перевезеннях пасажирів, тому що найвигідніші, найцікавіші маршрути вже практично всі у "Київпастранса". Тобто, вже є монополія, скоріше за все ініціатива підвищення виходить безпосередньо від "Київпастрансу", - зазначив Барашков.
Раніше голова Київської міської організації роботодавців-перевізників "Столиця" Валерій Липецький зауважив, що підвищення вартості проїзду зробить його більш комфортабельним.
"Після підвищення ніякі обіцянки, що буде поліпшуватися якість сервісу, закупатися нові автобуси з кондиціонерами, не будуть виконані. Про це свідчить практика ще з часів першого підвищення цін на пасажирські перевезення в 2008-му році. Наші перевізники не звикли працювати в такому ключі. Ми бачимо тільки погіршення якості послуг. Думаю, ця тенденція продовжиться і пасажирам краще їздити не стане ", - зазначив голова комітету.
Також Барашков висловив думку, що через підвищення цін з маршрутів може повністю зникнути комунальний транспорт.
"Підвищення призведе до того, що стане невигідно перевозити людей у комунальному транспорті. А це спричинить зняття з обслуговування трамваїв і тролейбусів. Простіше буде закуповувати "Богдани" й перевозити на них. Людям просто більше не буде на чому їздити, крім як на маршрутках ", - додав Барашков.
Коментарі
1