Польща офіційно підтвердила, що в момент катастрофи президентського літака під Смоленськом у кабіні пілотів перебував головнокомандувач ВПС країни Анджей Бласік. Про це заявив по телебаченню керівник держкомісії з розслідування авіаподій Едмунд Кліх.
За його словами, генерал зайшов у кабіну за кілька хвилин до аварії і перебував там до трагічного кінця. Бласік "хотів ознайомитися з ситуацією і відзначив, що вона не є нормальною". Поява головкому ВПС в кабіні пілотів - це нетипова ситуація. Однак Кліх відмовився давати коментарі на тему, чи робили що-небудь пілоти під тиском, залишивши оцінку ситуації психологам. "Ми маємо в своєму розпорядженні матеріалами, які дозволяють нам визначити стан льотчиків на початку і в кінці польоту", - сказав він.
За його словами, екіпаж знав, що знаходиться на вкрай низькій висоті - менше 100 метрів - проте лише за декілька секунд до трагедії зрозумів, що опинився в критичному положенні. Про це свідчить їх реакція. "Зараз необхідно з'ясувати, чому літак йшов так низько і не реагував на попередження з землі", - підсумував Кліх.
Раніше Міждержавний авіаційний комітет (МАК) підтвердив, що в кабіні пілотів знаходилися як мінімум двоє сторонніх. Другий голос поки не ідентифіковано, але він точно не належить президентові Леху Качиньському, як передбачалося спочатку.
Про результати розслідування представники Польщі і МАК доповіли на прес-конференції 19 травня. Основні озвучені висновки - теракту на борту не було, авіатехніка і двигуни до самого зіткнення із землею працювали справно, система попередження про зіткнення із землею TAWS, встановлена на президентському Ту-154, також була справною і передавала необхідну інформацію екіпажу.
Екіпаж також вчасно отримував дані про метеорологічну обстановку і запасні аеродроми від диспетчерських пунктів Мінська, аеродрому "Смоленськ-Північний", а також від екіпажу літака Як-40 Міноборони Польщі, який приземлився на аеродромі під Смоленськом приблизно за півтори години до катастрофи.
Едмунд Кліх тоді відзначив, що ще належить встановити, "чи діяв екіпаж у стані стресу і поспіху". "Екіпаж віддавав собі звіт, наскільки важлива участь президента Польщі у пам'ятних заходах у Катині, і вибір запасного аеродрому привів би до його запізнення", - сказав він. "Ми постараємося оцінити, який рівень стресу був у екіпажа і чому він не пішов на запасний аеродром", - сказав представник Польщі.
Ту-154 розбився під Смоленськом вранці 10 квітня. На його борту знаходилася офіційна польська делегація на чолі з президентом Лехом Качиньським, що летіла в Катинь на запрошення російського керівництва для участі у пам'ятних заходах. Всі, хто знаходилися на борту - 96 осіб - загинули.
Коментарі
1