В Україні та Польщі працюють над впровадженням швидкого сполучення залізницею напередодні Чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Польська сторона радить Києву звернутися за фінансовою допомогою до ЄС.
Як сказала голова Бюро європейських фондів адміністрації Кракова Марія Бартошек, спільний українсько-польський проект зі спорудження євроколії може претендувати на фінансування ЄС.
"Можливість фінансування спільних польсько-українських проектів в рамках Євро-2012 залежить від бажання адміністрацій окремих міст і політики Єврофондів, але місцева влада має на це досить обмежений вплив. Такі інвестиції більше залежать від політичної волі урядів двох країн", - відзначила вона.
Директор Бюро співпраці з єврофондами муніципалітету Вроцлава Томаш Соловєй наголошує: "Проекти з розвитку інфраструктури, транспортних шляхів, комунікацій надзвичайно важливі, адже треба дивитися не лише на чемпіонат, який буде у 2012 році, а набагато далі. Наблизити, інтегрувати регіони, які тільки претендують на вступ до ЄС, як наприклад, Україна, - теж стратегічне питання".
Водночас Соловєй нагадує, що автостраду А4, яка вестиме від Кракова до кордонів України, Польща намагається добудувати саме за кошти Євросоюзу.
Польща та Україна мають два важливих транспортних проекти. Перший - прокладання колій євростандарту між Перемишлем та Львовом, що дозволило б курсувати експресу з Кракова чи Вроцлава до Львова. Українські залізничники на нього вже погодилися.
У другому проекті йдеться про автоматичний перехід з широкої української колії на вузьку євроколію на маршруті Варшава-Київ, адже зараз така поїздка триває 16 годин. Відповіді з українського боку досі немає, адже країнам потрібно буде інвестувати мільйони євро.
За матеріалом: Німецька хвиля
Коментарі