Субота, 29 грудня 2018 13:58

Не дають працювати: залізорудні комбінати поскаржилися Гройсману на Укрзалізницю
7

Три українські залізорудні комбінати звернулись до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана зі скаргами на "Укрзалізницю". Ця компанія суттєво зменшила об'єми перевезень нашої продукції, а натомість збільшила кількість перевезень виробів промислової групи "Метінвест".

Звернення написали ПрАТ "Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат", акціонерне товариство "Суха балка", компанія "Запорізький залізорудний комбінат та АТ "Minerfin. A.S." – один із акціонерів запорізького комбінату. Це стало відомо із листів, яке опублікувало espreso.tv

Залізорудні комбінати написали листи прем'єру Володимиру Гройсману зі скаргами на Укрзалізницю
Фото: espreso.tv
Залізорудні комбінати написали листи прем'єру Володимиру Гройсману зі скаргами на Укрзалізницю
Залізорудні комбінати написали листи прем'єру Володимиру Гройсману зі скаргами на Укрзалізницю
Залізорудні комбінати написали листи прем'єру Володимиру Гройсману зі скаргами на Укрзалізницю
Залізорудні комбінати написали листи прем'єру Володимиру Гройсману зі скаргами на Укрзалізницю

Підприємства закликають терміново втрутитися у ситуацію.

"Укрзалізниця" відстоює інтереси компаній групи "Метінвест" та ставить під загрозу виконання міжнародних контрактів інших українських експортерів. Левова доля вантажних вагонів парку "Центр транспортної логістики" надається групі компаній "Метінвест" і лише незначна частина виділяється іншим виробникам", - йдеться у повідомленні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крюківський вагонобудівний завод передав 50 вантажних вагонів Єристівському ГЗК

У грудні цьогоріч "Метінвест" отримував 848,25 вагонів на добу. Натомість "Криворізький залізорудний комбінат" - 17,75, а ПрАТ "Суха балка" - 13,25 вагонів, стверджують виробники. Подібна ситуація була і у листопаді.

З 6 грудня не було надано жодного вагону парку для компанії "Суха Балка".

"Кожен місяць ми прослідковуємо зменшення виділення вагонів ЦТЛ і повну зупинку їх надання із 6 грудня. Паралельно відзначаємо збільшення надання вагонів "Метінвесту". Зокрема, вагони, які 5 та 6 числа слідували до нас – були розвернуті на ГЗК "Метінвесту", - йдеться у листі компанії.

Подібної важкої ситуації із вантажними перевезеннями українські виробники не пригадують, йдеться у зверненні. Тенденція до погіршення умов перевезень спостерігається останні три роки.

"Через дії "Укрзалізниці" ми не можемо виконати свої зобов'язання перед партнерами. Наприклад, в грудні ми не відвантажили 200 тисяч тонн залізорудної сировини нашим партнерам з Австрії, Чехії та Словаччини. Словацька компанія "U.S. Steel Košice" отримала лише 13 тисяч тонн продукції з замовлених 120 тисяч тонн. Склади забиті, але ми не маємо змоги відгружати продукцію. Кравцов (очільник Укрзалізниці – Gazeta.ua) дав команду віддати всі вагони на Метінвест. Ми не в змозі виконувати контракти. "Полтавський ГЗК" звернувся з листом до Гройсмана, але поки реації немає", - розповів Дмитро Спатар, заступник голови правління з комерційних питань "Полтавського ГЗК".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Некваліфіковані управлінські рішення менеджменту Укрзалізниці посилили хаос з вантажоперевезеннями - Омелян

У грудні мали перевезти 266 тис т сировини 3,8 тис напіввагонами. Мали дати 2729, але виділили тільки 4% від домовленої кількості, додають в компанії.

"Запорізький залізорудний комбінат" дефіцит тяги відчувають не вперше. Минулого року підприємство вже було на межі зупинки, кажуть у компанії.

"Через незадовільне забезпечення піввагонами ми були вимушені вивозити нашу продукцію автомобілями на польовий склад. Наш комбінат є містоутворюючим підприємством, на якому працює майже 4600 працівників, більшість з яких проживають у місті Дніпрорудне. Тому зупинка нашого підприємства може призвести до негативних соціально-економічних наслідків у регіоні. Комбінат є підприємством з іноземними інвестиціями. Ситуація, що склалася, ставить під загрозу створення сприятливого інвестиційного середовища в Україні", - написав у своєму зверненні до уряду Михайло Короленко, генеральний директор "Запорізького залізорудного комбінату".

Свою позицію висловило і словацьке акціонерне товариство "Minerfin. A.S.", яке є мажоритарним акціонером підприємства "Запорізький залізорудний комбінат".

"Недовантаження за 11 місяців 2018 року становить 220 тисяч тонн. Спочатку грудня - 28 тисяч тонн. Це призвело до накопичення товарної залізної руди на наших складах у розмірі більш ніж 350 тисяч тонн та збільшенню втрат на складування. Незважаючи на узгодженні з У3 плани та графіки, починаючи з 16 грудня і до теперішнього часу нам було надано лише 2 маршрути по 54 вагони ЦТЛ при необхідних 54 на добу", - йдеться у заяві Любомира Копчіка, директора АТ "Minerfin. A.s.".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скандал в Укрзалізниці: чому сталася трагедія у потязі Київ-Рахів

Від дій Укрзалізниці страждають потужні промислові групи, які не мають змоги експортувати свою продукцію, наголошують виробники

Скарги на "Укрзалізницю" два комбінати писали ще 21 грудня. У листах стверджувалося, що унаслідок подібних дій залізничників, бюджет України недоотримає понад 16 млн грн.

Зараз ви читаєте новину «Не дають працювати: залізорудні комбінати поскаржилися Гройсману на Укрзалізницю». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 33107
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути
Погода