Ексклюзиви
неділя, 27 вересня 2020 13:50

На ремонті двигунів Ан-26 економили - журналіст

На ремонті двигунів Ан-26 економили - журналіст
Злочинна традиція робити ремонт на папері призвела до трагедії - Ботусов. Фото: dw.com

Двигуни літака Ан-26Ш, який зазнав аварії під Харковом, були вкрай зношені.

Обставини загибелі 26 льотчиків на борту курсантського Ан-26 в Чугуєві розкрили серйозні проблеми в порядку експлуатації та забезпеченні безпеки літака. Про це розповів журналіст Юрій Бутусов на своїй сторінці в Facebook.

"Так, 25 вересня Ан-26 здійснив успішно п'ять вильотів, катастрофа сталася в шостому. Згідно з доповіддю командира корабля Богдана Кишені, майже відразу після зльоту, за 7 хвилин до катастрофи, вийшов з ладу датчик ВКМ - вимірювач крутного моменту лівого двигуна, що і призвело до аварії при спробі аварійної посадки", - пише журналіст.

Він посилається на офіційний висновок щодо стану двигунів літака від джерел в ДП "Антонов", яке з 10 до 20 серпня 2020-го року виконувало роботи з продовження ресурсу літака, і підготувало Акт дослідження.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Авіакатастрофа АН-26: усі подробиці, фото загиблих і розповіді очевидців

"Двигун АІ-24Вт № Н474ВТ128 був виготовлений 30.12.1977 року. Капітальний ремонт двигун проходив в 1990 році (за документами, у 1996-му. - Gazeta.ua), і термін служби двигуна після цього капремонту був встановлений в 13 років і 1750 льотних годин. Таким чином, у 2003-му році двигун підлягав ремонту або заміні згідно з регламентом. Однак на Червень 2020-го двигун напрацював після капремонту 2339 льотних годин - на 589 годин більше, ніж допустимий після капремонту максимум! Простіше кажучи, двигун був зношений, а його експлуатація була ризикованою справою", - стверджує Бутусов.

Він зазначив, що в червні був проведений плановий огляд двигуна з метою чергового продовження ресурсу.

"Ресурс двигуна Ан-26 з бортовим номером 76 був продовжений фахівцями заводу "Мотор Січ" до 5 червня 2021-го року і 2550 льотних годин. Тобто на 800 годин більше, ніж було покладено за документами по експлуатації в СРСР! Чому замість капремонту двигуну продовжили ресурс?",- задається питанням Ботусов.

Журналіст стверджує, що Міноборони багато років економило і укладало контракт на продовження ресурсу двигунів.

"Тобто приїжджали фахівці заводу "Мотор Січ", перевіряли стан двигуна, і виносили рішення - придатний. Такий типовий "російський авось". Техніка ж надійна, ну що з нею станеться, ну адже літає поки, так? Головне, що знаходяться такі директори та інженери на авіазаводах "Антонова" і "Мотор Січ", які своїми підписами і папірцями прикривають військове начальство на випадок катастрофи. Та тільки ніщо не вічне, і метал втомлюється, і саме тому створені норми і правила експлуатації двигунів, проводяться капітальні ремонти, щоб виключити випадковості і забезпечити безпеку", - вказує Ботусов.

Журналіст наголошує, що злочинна традиція робити ремонт на папері призвела до трагедії. Проблеми могли виникнути і з другим двигуном літака, який знаходився в такому ж зношеному стані.

"26 українських льотчиків загинули значною мірою в результаті байдужості, непрофесійної організації, пофігізму, нестачі фінансування навіть для виконання базових вимог безпеки. І за це треба тримати відповідь високим керівникам", - зазначає Ботусов.

"Совкове" ставлення до людей в армії зберігається, а ціна показухи - низки трун молодих людей, які пішли в небо з благородними цілями захищати свою країну, пішли назавжди...", - додав він.

Варто зазначити, що за документацією, літак Ан-26Ш з бортовим номером 72 випустили 21 жовтня 1977 року. Остання дата ремонту - 30 липня 1996 року на "410" заводі. Наліт з початку експлуатації - 5985 годин, 3450 посадок. Наліт після останнього ремонту - 1800 годин, 2160 посадок. Призначений ресурс - 20 тис. льотних годин. Черговий ремонт мав відбутися до 21 червня 2022 року. Залишок призначеного ресурсу 14015 годин

На Харківщині розбився літак АН-26. На борту перебували 27 офіцерів і курсантів Університету повітряних сил імені І.Кожедуба. Вижив тільки один. Серед загиблих в авіакатастрофі АН-26 під Чугуївом на Харківщині - Максим Хомячук, курсант 5 курсу. Хлопець родом із села Новоживотів Оратівського району на Вінниччині.

Зараз ви читаєте новину «На ремонті двигунів Ан-26 економили - журналіст». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути