субота, 22 вересня 2012 18:56

"На двоколіснику дитину везти легше, ніж у калясці" - Києвом проїхалися велосипедистки в червоних сукнях
29

Фото: Фото: Валерія РАДЗІЄВСЬКА

"Зачепив! Ну що ти без розгону, без амплітуди!", - 25 річний керівник київського велоклубу "Стріцефер байк клуб" Ярослав Ноксіус дивиться, як його товариш Єгор Голеницький, 19 років, на спортивному велосипеді перелітає через інший велосипед, що встановлений на землі догори колесами.

Ярославу забракло сантиметра, щоб не зачепити перешкоди. Хлопці зібралися перед Парком Слави у Києві в суботу, 22 вересня. За півгодини тут має розпочатися жіночий велопарад "Lady in red".

"Амблітуда - це вміння триматися в повітрі, - пояснює Ярослав. - Чим довше райдер зависне в повітрі, тим краще виглядатиме трюк. Єгоре, покажи довгий і високий стрибок. Є два типи стрибків. Найпростіший "хоп" - двома колесами одночасно відриваєшся від землі. Складніший - "бані хоп" - "стрибок зайця" - виривання переднього колеса з наступним вириванням заднього. Щоб навчитися просто стрибати, будь-якій людині вистачить місяця. Падаємо часто. Покажи ноги", - просить Єгора.

Той затягує штанину й оголює ліву ногу в численних глибоких подряпинах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дівчата в купальниках світили грудьми, катаючись на велосипедах по Хрещатику

"Я катаюся більше 5 років, - каже Єгор. - Можу стрибати з двохметрового парапета, й нічого. А можу й на рівному піску впасти".

Ярослав каже, що хоче зайнятися виробництвом перших українських екстремальних велосипедів.

"Цей велосипед у Юлі велоклуб зібрав сам, - показує на спортивний ровер із морквяно-червоною рамою. - Сам пофарбував, збирали його три місяці. Повністю розроблений під дівчину - її зріст і параметри. Багато залежить від ширини й підйому керма. От наприклад у неї підйом мінімальний, в Єгора вищий. Чим вище кермо, тим легше відривати велосипед від землі, чим кермо ширше, тим легше його розвертати. Але чим  кермо вужче - тим швидше велосипед їздить".

"Я поки що не ризикую стрибати, - каже 23-річна Юлія Шульга. - Траплялося летіти через велосипед обличчям униз. Місяць тому впала - у мене й досі сині ноги. Та ще в нас люди не дуже люблять велосипедистів. Їдеш по тротуару, всі кажуть - тобі місце на дорозі. Їдеш по проїжджій дорозі, відсилають на тротуар. Наче всім ми заважаємо. У мене велосипед спортивний, він не має передач, на далекі відстані ним не поїдеш. Якщо дорога трошки вгору - йду з ним пішки".

За півгодини біля парку слави збираються кілька десятків велосипедисток у червоних сукнях, спідницях, шаликах і стрічках.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Львові організували велопробіг містом дівчат у сукнях та спідницях

Організатор велопараду 27-річна Анастасія Лисенко тримає поперед себе на своєму велосипеді дев'ятимісячного сина Івана.

"Катаюся активно в Києві 6 років. Сідаю на ровер щодня. Мій велосипед класичний прогулянковий дамський. Він заводський, але перефарбований на мій смак. Бюджетний варіант: пофарбування обійшлося в 4 тисячі гривень, а сам велосипед - у 700 доларів. Їжджу по проїжджій частині. Зараз із дитиною комбіную маршрути. Там, де безпечно на проїжджій дорозі, їду по ній, там, де ні, порушую правила і їду по тротуару. Син радіє, що катаю на велосипеді, а не на калясочці. Насправді мені бувало не раз складніше з каляскою проїхати по тротуару, ніж на велосипеді".

Художниця 52-річна Галина Бігас обмотала вилку свого велосипеда новорічною гірляндою з лампочками.

"Тут у мене світяться лампочки галогенні швейцарські з ялинки. Ввечері, коли темно вмикаю, щоб мене бачили. Їжджу з 20 років. У центрі небезпечно, тому що в нас камікадзе тут їздять. А я на велосипеді катаюся переважно за містом", - розповіла жінка.

Піарник 39-річний Олександр Мельник привіз на велопарад дружину, 8-річну доньку і 3-річного сина. Кирило сидить із батьком на одному ровері.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дві тисячі велосипедистів промчались по Хрещатику на святкуванні Дня Києва

"Мені, щоб дістатися на роботу на машині, треба 50 хвилин. На велосипеді доїжджаю за 10. Зрозумів, що життя минає у боротьбі за місце на світлофорі. А коли побачив, як багато їздять на роверах в Європі, вирішив купити свій кожному з родини. Малий поки що їздить на триколісному, хоча дочка в його віці вже пересідала на двоколісник".

20-річна Іванна Войцехович приїхала на велопарад у легкій сукні, каже, що їй не холодно, бо їзда розігріває.

"Треба добре бігати, - радить одна велосипедистка іншій. - Розімнеш суглоби, і через тиждень увійдеш у форму. А якщо відразу сісти на велосипед, не встигне тіло відреагувати".

30-річна юрист Марина Слободянюк перед виїздом фарбує губи, дивлячись, як у дзеркальце, в об'єктив телекамери.

"Ну що, дівчата, залишайте ваші помади, - гукають організатори. - Формуємо колони. Їдемо по двоє. Хлопці на поворотах даватимуть знак машинам, щоб дівчата могли проїхати".

Зараз ви читаєте новину «"На двоколіснику дитину везти легше, ніж у калясці" - Києвом проїхалися велосипедистки в червоних сукнях». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути